ضرورت تشدید نظارت بر بانک‌های خصوصی/شبکه بانکی باید از انضباط خاصی برخوردار باشد

امام جمعه اصفهان گفت: شبکه بانکی باید از نظم و انضباط خاصی برخوردار باشد و بی ‌قانونی و بی ‌نظمی از این شبکه برطرف و حذف شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا آیت‌الله سید یوسف طباطبایی ‌نژادکه در دیدار با جمعی از مدیران بانک تجارت استان اصفهان سخن می گفت، خواستار تشدید نظارت بر بانک‌های خصوصی شد و افزود: باید با بانک‌های متخلف و بانک‌هایی که خارج از نرخ تعیین شده توسط بانک مرکزی سود پرداخت می‌کنند، برخورد شود و این بی ‌قانونی نباید وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: شبکه بانکی باید از نظم و انضباط خاصی برخوردار باشد و بی ‌قانونی و بی ‌نظمی از این شبکه برطرف و حذف شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: بنده از ابتدا با اصل فعالیت بانک‌های خصوصی و کثرت بانک‌ها مخالف بودم چرا که در گذشته، نظامی طراحی شده و اختیاراتی به بانک‌های خصوصی داده شده اما در ادامه راه مشاهده می‌شود که بانک مرکزی نمی‌تواند بر روی بانک‌های خصوصی نظارت کافی را داشته باشد.

آیت‌الله طباطبایی‌ نژاد با بیان اینکه تجربه نشان داده که تعدّد بانک‌ها درسایر کشورها نیزمشکل ساز شده است، افزود: بانک خصوصی می‌تواند به راحتی حقوق‌ بالایی را به کارمندان خود پرداخت کند، از سوی دیگر کسانی که در بانک دولتی کار می‌کنند، با دیدن این حقوق‌ها، دلسرد می‌شوند و بانک مرکزی توانایی کنترل پرداخت‌ها در بانک‌های خصوصی را ندارد.

وی تصریح کرد: برخی از طرح‌ها و اقدامات در دولت‌های مختلف که بدون اندیشه و تدبیر اجرا شده است، پس از چند سال مشکلات عدیده‌ای را به بار آورده است، برای مثال اجرای طرح تحول سلامت از جمله این طرح‌ها و اقدامات است که یارانه سلامت به صورت یکسان به همه افراد جامعه اختصاص یافت یا طرح هدفمندی یارانه‌ها که به جای اینکه افراد فقیر و نیازمند جامعه شناسایی شوند، یارانه به صورت یکسان به همه پرداخت شد.

وی درباره پرداخت تسهیلات بانکی نیز، گفت: تسهیلات بانکی کلان باید به کسانی که توانایی بازپرداخت دارند، اختصاص یابد نه اینکه بدون بررسی شرایط وام گیرنده، تسهیلات پرداخت شود و این تسهیلات به معوقات بانکی تبدیل شود، نباید به کسانی که توانایی بازپرداخت تسهیلات میلیاردی و میلیونی را ندارند، تسهیلاتی پرداخت شود.

کد خبر 317777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.