تسهیلات ویژه برای تخریب و نوسازی مسکن روستاییان

چادگان - معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از اختصاص تسهیلات ویژه برای تخریب و نوسازی مسکن روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، عزیزالله مهدیان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات این شهرستان در حوزه مسکن روستایی اظهار داشت: در بازدید های به عمل آمده  ازنیمی از بافت های روستایی، مشخص شد که ۶۳ درصد روستاهای شهرستان چادگان فرسوده است.

وی با بیان این که استان اصفهان تنها استانی است که از تسهیلات زنجیره ای برای بازسازی بافت های روستایی استفاده نکرده است، افزود: استاندار اصفهان باید بانک های عامل را در راستای ارائه تسهیلات زنجیره ای هدایت کند.

مهدیان ادامه داد: روستاییانی که اقدام به تخریب خانه ها و بافت های فرسوده خود کنند علاوه بر تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی با بهره ۵ درصد، از ۲۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض تخریب و آوار برداری هم برخوردار خواهند شد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور با اشاره به وجود سه میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی غیر مقاوم در روستاهای کشور افزود: تمام این واحدها فرسوده نیست، چراکه با مصالح بادوام ساخته‌شده‌اند اما چون ساخت آن‌ها به‌صورت غیر فنی بوده است، در برابر حوادث آسیب‌پذیر هستند.

مهدی اسد پور فرماندار چادگان نیز در این جلسه وضعیت کنونی بعضی از خانه های روستایی شهرستان به ویژه در بخش چنارود را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: درست است که اقداماتی در گذشته صورت گرفته است اما می طلبد که با استفاده از تمام ظرفیت ها برای مردم عزیز این روستاها بیشتر تلاش شود.

وی افزود: روستاییان برای تخریب بافت های فرسوده تسهیلات بلاعوض دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایمنا؛  در این جلسه معاونت بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، مدیر کل محترم نظارت و ارزیابی بنیاد مسکن کشور، مدیر کل بنیاد مسکن استان اصفهان، معاونت بازسازی بنیاد مسکن استان و جمعی از مدیران شهرستان چادگان نیز حضور داشتند.

لازم به ذکر است که در حاشیه این جلسه بازدید میدانی از تعدادی از خانه های روستایی به عمل آمد.

کد خبر 317740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.