ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس همچنان ادامه دارد/آمارهای بازماندگان از تحصیل قابل تایید نیست

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس موظف هستند شرایط لازم برای ثبت نام کودکان در مدرسه را فراهم کنند، گفت: هیات دولت مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن مقرر شد شرایط ثبت نام اتباع در مدارس و روند صدور کارت حمایت تحصیلی برای آنها تسهیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی وزارت آمورش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده در واکنش به اینکه گفته می‌شود تاکنون ۲۵۰ هزار کودک اتباع خارجی موفق به ثبت نام در مدارس نشده‌اند و اخیرا نیز کمپینی با عنوان «از مهرجا نمانیم» در این خصوص در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته است اظهار کرد: هنوز ثبت نام به اتمام نرسیده است و تا مهلت‌های تمدید شده و قانونی ثبت نام دانش‌آموزان به طور کامل تمام نشود، نمی‌توانیم درباره آمار بازماندگان از تحصیل و کودکانی که ثبت نام نشده‌اند آماری را اعلام کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین آمارهای اعلام شده در این رابطه قابل تایید نیست.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: البته باید در نظر گرفت وضعیت اتباع متفاوت است و شرایط اقامت آنها معمولا در نوسان است.

وی با بیان اینکه مدارس موظف هستند شرایط لازم برای ثبت نام کودکان در سنین مدرسه را فراهم کنند عنوان کردهیات دولت مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن مقرر شد شرایط ثبت نام اتباع در مدارس و روند صدور کارت حمایت تحصیلی برای آنها تسهیل شود و در مجموع می‌توان گفت امسال روند ثبت نام اتباع بهتر از سال‌های گذشته بود.

کد خبر 317686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.