کمبود اعتبارات را از طریق اوراق خزانه اسلامی تأمین می‌کنیم

وزیر امور اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم قصد دارد کمبود اعتبارات را از طریق اوراق خزانه اسلامی تأمین کند، گفت: اوضاع اقتصادی کشور به سمت بهتر شدن به پیش می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود کرباسیان عصر امروز در مراسم افتتاح ۳۰۳ طرح کشاورزی استان اصفهان در مورچه‌خورت شاهین‌شهر، اظهار داشت: این وزارتخانه به عنوان مسئول پیگیری اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان، پیگیر درخواست‌های مسئولان و کارآفرینان به خصوص در بخش تأمین آب بخش‌های کشاورزی و صنعت خواهد بود.

وی افزود: ۲۲۵۰ طرح اقتصادی و کشاورزی استان اصفهان در بخش اقتصاد مقاومتی بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم قصد دارد کمبود اعتبارات را از طریق اوراق خزانه اسلامی تأمین کند، بیان داشت: با کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی، نرخ سود تسهیلات به سرمایه‌گذاران کاهش و رشد اقتصادی بیشتر خواهد شد.

وی با اعتقاد بر اینکه اوضاع اقتصادی کشور به سمت بهتر شدن به پیش می‌رود، تصریح کرد: سهم درآمدهای غیرنفتی و به ویژه تولیدات کشاورزی بیشتر شده است.

کرباسیان با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه متوسط نرخ رشد کشور ۶ درصد پیش‌بینی شده است، گفت: در این برنامه متوسط نرخ بهره‌وری ۲.۵ درصد خواهد بود.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس در این مراسم گفت: تأمین آب بخش‌های آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی استان اصفهان، مهم‌ترین درخواست مردم این استان است.

حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: از وزیر امور اقتصاد و دارایی که به نمایندگی از هیأت دولت در مراسم افتتاح این طرح‌ها حضور یافته است درخواست داریم، این درخواست مهم مردم، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را در هیأت دولت مطرح کنند.

وی بیان داشت: هر روز شاهد تعطیلی برخی از طرح‌های کشاورزی و صنعتی و یا رفتن سرمایه‌گذاران از این استان هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد بر اینکه طرح انتقال آب تونل بهشت‌آباد از چهارمحال و بختیاری به زاینده‌رود تعطیل شده است، ادامه داد: احداث سد روی تونل سوم کوهرنگ هم به سرانجام نرسیده است.

به گفته وی، اجرای این دو طرح مهم می‌تواند مشکل تأمین آب استان اصفهان را کمتر کند، اما به علت فشار برخی از مسئولان در استان‌های هم‌جوار به نتیجه نرسیده است.

کد خبر 317586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.