آغاز موج دوم مسافرت های تابستانی تا پایان تعطیلات/ نکاتی که باید هنگام سفر بدانید

با افزایش حجم سفرها و آغاز موج دوم مسافرت‌های تابستانی پلیس راهنمایی و رانندگی با هماهنگی دستگاه‌های امدادی و خدماتی کمیته ویژه، طرح ترافیک تابستان ۹۶ را از ابتدای تابستان آغاز کرده و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، همیشه موقع سفر که می‌رسد یکی از شهرهایی که در لیست انتخاب‌های مردم قرار دارد، اصفهان است. بسیاری چندین بار به آن سفر کرده و بعضی هم برای اولین بار تصمیم دارند به این شهر زیبا سفر کنند، در هر دو حالت شناختن جاذبه‌های آن و ایمنی جاده‌ها باعث می‌شود مسافران سفر جامع‌تر و بهتری داشته باشند.

با افزایش حجم سفرها و آغاز موج دوم مسافرت‌های تابستانی پلیس راهنمایی و رانندگی با هماهنگی دستگاه‌های امدادی و خدماتی کمیته ویژه، طرح ترافیک تابستان ۹۶ را از ابتدای تابستان آغاز کرده و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داد.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اجرای ضربتی این طرح می‌گوید: هدف پیشگیری از وقوع تصادفات در معابر و ارائه خدمات بهتر به هم‌وطنان است چراکه با همبستگی همه نیروها، میزان تصادفات و جان‌باختگان سفرها کاهش می‌یابد.

اصفهان در مرکز کشور و نقطه ترانزیت و پر رفت و آمد است

 استان اصفهان در مرکز کشور و همسایگی ۹ استان دیگر قرار گرفته و به‌ عنوان نقطه ترانزیت و پر رفت‌وآمد جاده‌های کشور است که بر اساس آمارهای رسمی، حدود ۲۵ هزار کیلومتر راه، ۴۰۰ کیلومتر آزادراه، بیش از ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان وجود دارد.

سرهنگ قدیمی با اشاره به اینکه سامان‌دهی و تشکیل گروه‌های نظارتی محسوس و نامحسوس برای بازبینی بیشتر نقاط پرحادثه نیز در دستور کار پلیس‌راه قرار دارد اظهار کرد: این طرح به‌ صورت هماهنگ با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و پلیس‌ راه تنظیم‌ شده و اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شلوغی جاده در زمان‌های خاص احتمال تصادف و خسارت‌های مالی و جانی مسافران تابستانی را افزایش می‌دهد، عنوان کرد: یکی از وظایف اکیپ‌های پلیس‌ راه آمادگی لازم برای کروکی کشیدن در زمان حادثه است از این‌ رو رانندگان با خلوت کردن خیابان و هدایت ماشین‌ها به کنار جاده می‌توانند مدت‌ زمان حضور پلیس در صحنه را کاهش دهند.

محدودیت‌های ترافیکی حلقهٔ اصلی مرکز شهر را در برمی‌گیرد

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اینکه سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ خودروها بیشترین تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌های استان اصفهان را شامل می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه در جراحم رانندگی و خسارت تصادفات با کاهش بسیار خوبی همراه بودیم و در تصادفات فوتی آمار برابری نسبت به سال گذشته به دست آوردیم؛ از سوی دیگر با شناسایی ۱۰۹ نقطه پرحادثه و نصب تابلو و علائم هشداردهنده توانستیم قدم بزرگی در کاهش تصادفات و هدایت مسافران برداریم.

 وی در خصوص محدوده طرح ترافیک استان اصفهان تصریح کرد: این محدودیت‌های ترافیکی حلقهٔ اصلی مرکز شهر را در برمی‌گیرد و از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ ظهر و ۱۶ بعدازظهر تا ۲۰ شب ادامه دارد.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور استان اصفهان در توصیه به رانندگان به‌ منظور داشتن سفری بی‌خطر و کاهش تصادفات، عنوان کرد: برای گذراندن یک تعطیلات کم حادثه، رانندگان از رانندگی با خواب‌آلودگی خودداری کنند و بعد از هر ۲ ساعت رانندگی، فرد باید ۱۵ دقیقه در ایستگاه‌های کنار جاده، مجتمع‌های بین‌راهی یا هر مکان دیگری که انتخاب می‌کند، استراحت کند، این حرکت مانع خستگی و عجله برای رسیدن به مقصد می‌شود.

وی همچنین با اشاره به حجم بالای ترافیک در روزهای عید قربان و عید سعید فطر و تشریح مکان‌های دیدنی استان بیان کرد: علاوه بر بناهای تاریخی استان مکان‌های فرهنگ تفریحی بسیاری ازجمله آکواریوم، شهر رویاها، باغ پرندگان، خزندگان، پروانه‌ها، باغ گل‌ها، پارک صفه و.. برای بازدید مسافران تدارک دیده شده اما برای کاهش بار ترافیکی محورهای اصلی شهر  بهتر است مسافران در ساعات اولیه روزبه مراکز تفریحی سفر کنند.

قدیمی با ابراز امیدواری از تمهیداتی اجرا شده در طرح تابستان اضافه کرد: امیدواریم سفری کم‌خطر، ایمن و شاداب برای تمامی مسافران تابستانی فراهم شود و گردشگران بتوانند از جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان نهایت استفاده را برده و نکات زیر را رعایت کنند:

۱- توجه به هشدارهای پلیس در جاده‌ها و معابر درون‌شهری.
۲- خودداری از سرعت و سبقت‌های غیرمجاز.
۳- حتی‌المقدور از مسافرت‌های شبانه پرهیز نموده و در صورت مجبور بودن، از سالم بودن وسیله به‌ویژه چراغ‌ها مطمئن باشید و به تابلوهای در طول مسیر توجه کنید.
۴- برای لذت بردن از آثار تاریخی حتماً وسیله خود را در پارکینگ‌های مشخص‌شده یا محل مناسبی پارک نمایید تا مشکلات بعدی برای سایر مسافرین پیش نیاید و توسط مأمورین جریمه‌ای صادر نشود.
۵- با رعایت قوانین و مقررات و عدم شتاب حین رانندگی خاطرات خوبی را برای خود و خانواده خود به ارمغان ببرید.

نکات مهم ده‌گانه حین رانندگی

۱- احتیاط شرط اول رانندگی
۲- سعی کنید از رانندگی لذت ببرید و قوانین رانندگی را در هر شرایطی فراموش نکنید.
۳- رانندگی ما جلوه‌ای از شخصیت ماست.
۴- قبل از شروع سفر خواب و استراحت کافی داشته باشید.
۵- بستن کمربند ایمنی الزامی است.
۶- استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی ممنوع است.
۷- رانندگی تهاجمی به‌عنوان یک بیماری روانی محسوب می‌شود.
۸- احترام متقابل یک نیاز ضروری است.
۹- اگر به‌عنوان یک راننده مرتکب اشتباه شدید، از طرف مقابل معذرت‌خواهی کنید.
۱۰- خطاهای جزئی رانندگان دیگر را نادیده بگیرید و عصبانی نشوید.

توصیه‌های ایمنی قبل از سفر

۱- از تجربیات دیگران استفاده کنید.
۲- محل اقامت خود را از قبل تعیین کنید.
۳- آب و مواد غذایی لازم برای بین راه را تهیه کنید.
۴- اگر همراه شما افراد سالمند و کودکان و یا افراد بیمار هستند، سوابق پزشکی آن‌ها را همراه خود بردارید و مسیر حرکت و محل‌های استراحت بین راه را برنامه‌ریزی کنید.
۵- اگر با خودرو شخصی قصد مسافرت دارید، با کمک تعمیرکار ماهر از قسمت‌های مختلف بازدید کنید.
۶- نکته بسیار مهم اینکه: اگر در طول سفر رانندگی خودروبر عهده شماست، به استراحت و خواب خود قبل از سفر و هنگام سفر اهمیت بدهید.
۷- نقشه دقیق راه‌ها و شهر مقصد را قبل از سفر تهیه کنید.
۸- در سفر دفترچه بیمه خود و خانواده را فراموش نکنید.
۹- قبل از سفر و بخصوص پیش از رفتن به مکان‌های شلوغ مثل بازارها و اماکن زیارتی، داخل جیب کودک یا نوزاد خود اطلاعات شناسایی و شماره تلفن خود را قرار دهید تا در صورت گم‌شدن کودک، پلیس بتواند سریع‌تر به شما دسترسی پیدا کند.
۱۰- همراه داشتن جعبه کمک‌های اولیه درون خودرو الزامی است.

کد خبر 317556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.