مقاومت اصناف در برابر تغییر شیوه کسب‌وکار/قیمت‌های اصفهان کمتر از شهرهای دیگر کاهش می‌یابد

رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به اینکه به دلیل مقاومت اصناف اصفهان به عدم تغییر در شیوه کسب و کار، قیمت ها در اصفهان کمتر از دیگر نقاط کشور کاهش یافته است، گفت: خوشبختانه حرکت ها برای توسعه تجارت الکترونیک در اصفهان آغاز شده و مرکز آموزش اتاق اصناف نیز بر این مهم تمرکز جدی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا رسول جهانگیری پیش از ظهر امروز در نشست خبری همایش" امروز دیروز نیست" با رویکرد نقش آفرینی تبلیغات در جذب مشتری که با همکاری اتحادیه کانون های آگهی تبلیغات و اتاق اصناف برگزار خواهد شد، تاکید کرد: مباحث کسب و کار روز به روز در حال تغییر و همانند یک قطار در حال حرکت است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این مردم از یک مغازه مایحتاج خود را تامین می کردند اما امروز شرایط متفاوت شده است، تاکید کرد: برای این تغییر اصناف باید دچار تغییر شوند و شاید ابتدای کار دچار ناامیدی شویم اما شروع کارهای بزرگ از جرقه های کوچک زده می شود.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر اتاق اصناف با مدیریت جدید و تفکر نو فعالیت می کند، گفت: پیش از این اصناف با سبک و مدیریت قدیم اداره می شد معمولا مقاومت اصفهان برای مدیریت مدرن و علمی بیشتر از دیگر نقاط کشور است.

وی به موضوع رکود اشاره کرد و بیان داشت: شرایط اقتصادی اصفهان نسبت به دیگر نقاط کشور بسته تر است به عنوان مثال مردم اصفهان مقاومت زیادی در برابر کاهش مسکن نسبت به شهر تهران از خود نشان داده اند چرا که در بافت قدیمی و سنتی این مقاومت ها بیشتر است.

جهانگیری با بیان اینکه اصفهان یک شهر تاریخی و سنتی است، گفت: بازار اصلی اصفهان قدمتی چند صد ساله دارد و بیشتر کسبه آن افراد سالخورده هستند که فرهنگ معامله متفاومتی با شرایط امروز دارند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان امروز توانسته اند به بازار مدرن و روش های جدید فروش و تبلیغات فروش وارد شوند، گفت: در اصفهان به صورت خطی کسب و کارهایی در مجمتع ها و پاساژها شکل گرفته که موضوع تجارت الکترونیک را همراهی می کنند البته این به معنای خروج اتاق اصناف از دایره فعالیت نیست چرا که این بخش همچنان نسبت به صدور پروانه کسب فعال است.

رئیس اتاق اصناف اصفهان، مقاومت اصناف اصفهانی به عدم تغییر در شیوه کسب و کار را مربوط به تفکر مقتصد آنها دانست و افزود: با توجه به این شرایط قیمت ها در اصفهان کمتر از دیگر نقاط کشور کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه حرکت ها برای توسعه تجارت الکترونیک در اصفهان آغاز شده و مرکز آموزش اتاق اصناف نیز بر این مهم تمرکز جدی دارد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه اصناف باید خود را با رشد و توسعه تطبیق دهند، تصریح کرد: اتاق اصناف اصفهان این پیش زمینه را با بکار گرفتن افرادی با تفکر جدید که سکاندار آن شده اند ر ایجاد کرده است.

وی افزود: هر چه جلوتر رویم می توان در چشم انداز آتی اتاق اصناف، منابع مالی در بخش های مختلف برای توسعه و به روزرسانی در نظر گرفته می شود.

رئیس اتاق اصناف اصفهان تاکید کرد: خوشبختانه چراغ آموزش در اتاق اصناف اصفهان روشن شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۱۰۴ اتحادیه در اصفهان فعال بودند که اکنون با تلفیق برخی از آنها به ۸۹ اتحادیه کاهش یافته اند، تاکید کرد: به طور قطع برای چابک سازی تعداد اتحادیه ها در آینده نزدیک کاهش خواهند یافت و امیدواریم با مدیریت متمرکز پراکندگی اتحادیه های فعلی را سامان دهی کنیم.

کد خبر 317554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.