پانزدهمین دوره اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی برگزار می شود

دبیر اجلاس تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی گفت: پانزدهمین دوره اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور یک هزار مداح، ذاکر و مبلغ و پژوهشگر از ۲۱ تا ۲۴ شهریور امسال در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، مهدی دهقان نیری در دیدار اعضای این اجلاس با آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، اظهار کرد: پانزدهمین دوره اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور یک هزار مداح، ذاکر و مبلغ و پژوهشگر از ۲۱ تا ۲۴ شهریور امسال در اصفهان برگزار می شود.

وی افزود: در این اجلاس۶۰ نفر میهمان خارجی از ۳۲ کشور جهان نیز حضور دارند.
وی گفت: در پانزدهمین دوره اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی از ۱۰۳ مداح اهل بیت (ع) که متوسط سن آنها ۸۳ سال است، تجلیل خواهد شد.
دهقان نیری از برگزاری دو نشست علمی با موضوع «رفع خرافات در عزاداری های سنتی و سینه زنی» و «اصلاح شعر در مداحی ها» و همچنین نشست ادیان آسمانی با سخنرانی نمایندگان ادیان کلیمی، مسیحی، زرتشتی و ارامنه در حاشیه برگزاری این اجلاس خبر داد.
وی اهدای پرچم حضرت ابوالفضل العباس (ع) به آستان مقدس سلطانعلی ابن امام باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان را از دیگر ویژه برنامه های این اجلاس بیان کرد و گفت: این آئین روز پنجشنبه ۲۳ شهریوربا حضور پیرغلامان و خادمان حسینی در کاشان اجرا خواهد شد.
آئین افتتاحیه پانزدهمین دوره اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی چهارشنبه (۲۲ شهریور) درسالن کوثر اصفهان برگزار می شود.
آئین اختتامیه این اجلاس هم پنجشنبه (۲۳ شهریور) در مسجد جامع اصفهان با حضور بیش از ۱۵ هزار نفر مردم اصفهان و میهمانان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.
همه ساله پرچم بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین (ع) ویژه اجلاس، به برگزار کننده استانی که سال بعد میزبان اجلاس خواهد بود، اهدا می شود.
شانزدهمین دوره اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی سال آینده در استان لرستان برگزار می شود که استاندار لرستان در آئین پانزدهمین اجلاس در اصفهان پرچم را تحویل خواهد گرفت و آماده اجرای برای برنامه ریزی اجلاس شانزدهم می شود.
بوشهر، همدان، اردبیل، ساری، اهواز و شیراز از جمله مرکزهای استانی است که پیشتر اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در آنها برگزار شده است./

کد خبر 317539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.