هفته آینده حکم شهردار اصفهان از سوی وزارت کشور ابلاغ می شود

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پیش بینی می شود هفته آینده حکم شهردار اصفهان ابلاغ و قدرت الله نوروزی رسما فعالیت خود را آغاز کند.

علیرضا نصراصفهانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای انتخاب شهردار باید یک مسیر قانونی طی می شد در همین راستا در اولین جلسه علنی دوره پنجم شورای شهر با ۱۳ رای اعضای شورا "قدرت الله نوروزی" به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شد.

وی افزود: بعد از مسیر قانونی انتخاب شهردار، باید صورت جلسه و امضا اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان تنظیم و به استاندار اصفهان ارسال می شد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه استاندار اصفهان ۲ روز گذشته نیز حکم شهردار را به  وزارت کشور ارسال کرده است، گفت: وزارت کشور طبق قانون  بعد از ارسال نظر اعضای شورای اسلامی شهر برای انتخاب شهردار، باید ظرف  ۱۰ روز حکم شهردار را صادر کند.

نصر اصفهانی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود هفته آینده حکم شهردار اصفهان ابلاغ و قدرت الله نوروزی به صورت رسمی کار خود را آغاز کند، ادامه داد: به محض ابلاغ حکم نیز جلسه تودیع و معارفه شهردار اصفهان "قدرت الله نوروزی" با حضور سرپرست شهرداری اصفهان "مهدی جمالی ن‍ژاد"‌ برگزارمی شود.

وی تاکید کرد: با برگزاری جلسه معارفه شهردار نیز فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز و ماموریت های خود را برای داشتن شهر پویا و آرامش شهروندان به اجرا در می آورد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: روز گذشته در جلسه تلفیق به صورت توافقی نیروهای ۵ کمیسیون مشخص شدند.

نصر اصفهانی با بیان اینکه اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان درخواست داشتند تا تغییراتی ازلحاظ شکلی و محتوایی در کمیسیون ها ایجاد شود، گفت: اما به دلیل اینکه تغییرات در کمیسیون ها باید طبق ماده ۹۱ با اصلاح آیین نامه داخلی شورا انجام شود لذا  یک تیم ۵ نفره از اعضای شورای شهر باید تغییرات کمیسیون را در صحن علنی مطرح کند تا تغییرات نیز تصویب و اجرایی شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به دلیل اینکه ساز و کار تغییرات کمیسیون آماده نبود و نیازهای شهروندان و شهر در دستور کار اعضای شورا بود، قرار شد تا اعضای شورا فعالیت خود را با  ۵ کمیسیونی که در آیین نامه داخلی قرار دارد آغاز کنند، عنوان کرد: ممکن است در ترکیب کمیسیون ها از لحاظ محتوایی، جابجایی ماموریت ها و تعداد نیز تغییر اتی ایجاد شود.

نصراصفهانی با بیان اینکه روز یکشنبه جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهانی برگزارمی شود، تاکید کرد: در روز یکشنبه با حضور اعضای شورا نیز حضور آنان در کمیسیون ها مربوطه رای گیری و به صورت رسمی معرفی می شوند همچنین کمیسیون ماده ۱۰۰ با ترکیبی از نماینده وزارت کشور، نماینده دادگستری  و شورای اسلامی شهر اصفهان شکل می گیرد لذا در روز یکشنبه ۸ نفر از اعضای شورا برای فعالیت در این کمیسیون انتخاب می شوند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: همچنین در روز یکشنبه ۲ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان  برای نمایندگی شورای شهرستان نیز انتخاب می شوند.

کد خبر 317460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.