نحوه محاسبات عوارض کسب و پیشه طبق مصوبه شورای شهر تعیین می شود

رییس اداره ممیزی درآمد شهرداری اصفهان گفت: نحوه محاسبات عوارض کسب و پیشه فرمول هایی دارد و در تعیین آن طبق آخرین مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان بر اساس متراژ و موقعیت مکانی واحد تجاری، همچنین منطقه شهری تعیین می شود.

به گزارش ایمنا، مهدی زارعی با بیان این مطلب اظهارکرد: در شهرداری ها ۶۰ ردیف فعال درآمدی به شکل های مختلف وصول و همه آنها در مجموع بودجه شهرداری را تشکیل می دهد که صرف عمران و آبادانی شهر می شود.

وی یادآور شد: درآمدهای شهرداری جاری و عمرانی هستند؛ البته درآمد عمرانی صرف پروژه های عمرانی شهر می شود که شامل برخی ابرپروژه ها مثل قطار شهری و میدان استقلال هم می شود.

رییس اداره ممیزی درآمد شهرداری اصفهان با بیان اینکه بخش هزینه های جاری، شامل حقوق و دستمزد کارکنان می شود که سهم آن به نسبت هزینه های عمرانی پایین تر است، گفت: در کدهای درآمدی، دسته بندی هایی هم انجام شده که بخشی از آن به درآمدهای ساختمانی و بخشی به درآمدهای مربوط به قانون مالیات بر ارزش افزوده باز می گردد.

وی تصریح کرد: درآمدهای شهرداری اصفهان از طریق دریافت عوارض نوسازی، کسب و پیشه، خودرو و عوارض از محل ارزش افزوده و بهای خدمات به دست می آید.

زارعی اضافه کرد: شهرداری اصفهان مطالعات ویژه ای برای نحوه وصول این عوارض و اصلاح فرایندهای آن انجام داده که با انجام این اقدامات، روش های پرداخت عوارض تنوع پیدا کرده است.

وی یادآور شد: نحوه محاسبات عوارض کسب و پیشه فرمول هایی دارد و در تعیین آن طبق آخرین مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان بر اساس متراژ و موقعیت مکانی واحد تجاری، همچنین منطقه شهری تعیین می شود.

 رییس اداره ممیزی درآمد شهرداری اصفهان تاکید کرد: هزینه های شهرداری به طور کلی در بخش جاری و عمرانی انجام می شود اما عمده آن به هزینه های عمرانی اعم از نظافت و رفت و روب شهر، حمل ونقل شهری، توسعه اماکن فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهر و توسعه کتابخانه ها باز می گردد تا شهری لایق شهروندان در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته فقط ۵۰ درصد شهروندان اصفهانی در پرداخت عوارض مشارکت داشتند، گفت: این در حالی است که اصلی ترین شاخص برای شهرداری مشارکت مردم است.

زارعی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند اگر کل بودجه شهرداری را به تعداد خانوارهای شهر اصفهان تقسیم می کردیم هر خانوار باید سالانه ۴ میلیون تومان پول به شهرداری پرداخت می کرد اما اکنون عددها فاصله های زیادی دارند.

کد خبر 317454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.