برگزاری مناسک حج تاکنون بدون مشکل بوده است

دهاقان-امام جمعه دهاقان گفت: عملیات عمره و حج و زیارت مدینه منوره تاکنون بدون هیچ مشکل قابل توجهی برگزار شده و درحال انجام است.

حجت الاسلام اصغر رضوانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان در مدینه منوره اظهار داشت: عملیات عمره و حج و زیارت مدینه منوره تاکنون بدون هیچ مشکل قابل توجهی برگزار شده و درحال انجام است و تقریبا اکثر قریب به اتفاق حجاج از اقصی نقاط جهان خود را به مکه رسانده و اعمال عمره را انجام داده‌ اند.

وی با توجه به اینکه زائران منتظر رسیدن روز هشتم ذی حجه و بستن احرام مجدد برای حج از شهر مکه و رفتن به سوی عرفات هستند؛ اذعان داشت: زائران خانه خدا پس از این مراسمات مشعر و منا و اعمال روز عید در منا و رمی جمره عقبه‌و حلق یا تقصیر و قربانی و سپس اعمال مکه در مسجدالحرام هستند.

امام جمعه دهاقان با تاکید بر اینکه اوضاع مدینه منوره حکایت از همکاری بسیار خوب دولت‌ سعودی در برگزاری این اعمال است، افزود: این همکاری باحفظ آرامش و امنیت حجاج بیت الله الحرام بوده‌و فرمایشات نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی حجت‌الاسلام قاضی عسگر و همچنین فرمایشات رئیس سازمان حج و زیارت و بقیه عوامل اجرایی گویای همکاری دولت سعودی تا زمان حاضر و تهیه زیرساخت های لازم و پیش بینی های متعدد جهت هرچه بهتر و با امنیت عملیات حج است.

حجت الاسلام رضوانی ادامه داد:حجاج نیز امیدوار هستند این فرایند همین گونه ادامه پیداکند و همکاری دولت سعودی  بدون‌ کم و کاست استمرار یابد و خطری سلامت جسمی و روحی حجاج را تهدید نکند و همگی در کمال امنیت و آرامش باحجی مقبول و سعی مشکور و باعافیت به کشورهای خود باز گردند. /

کد خبر 317047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.