با همراهی مسئولان و شهروندان روزهای خوشی در انتظار اصفهان است

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در اولین جلسه علنی شورای شهر وحدت، صمیمیت  و دوستی استشمام می شد و به طور حتم نیز با همراهی  مسئولان و همدلی شهروندان روزهای خوشی در انتظار اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در برنامه تلویزیونی  "اینجا اصفهان " اظهارکرد: شنبه گذشته اولین جلسه دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان  در ۲ بخش برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش اول نیز آیین آغاز به کار دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور استاندار، معاونان استاندار، نمایندگان مجلس و اعضای دوره چهارم و پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، گفت: استاندار نیز با ارائه مطالب در این بخش از اعضای شورا خواست تا با وحدت و انسجام نیز امورات را پیگیری کنند همچنین  این نوید را دادند که همه ارگان ها، سازمان ها و نهادها همراهان خوبی برای شورای دوره پنجم خواهند بود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه رییس دوره چهارم شورای اسلامی شهر مطالبی را ارائه کردند و از قول اعضای شورای اسلامی دوره چهارم نیز اعلام آمادگی هرگونه همکاری را با اعضای دوره پنجم شورای اسلامی  کردند، عنوان کرد: نمایندگان مجلس نیز تاکید داشتند که اعضای شورا به عنوان پارلمان محلی باید کارها را در شهر دنبال کنند.

وی با بیان اینکه بعد از اتمام جلسه  آیین افتتاح شورا نیز قسمت دوم جلسه با حضور خبرنگاران و اعضای شورای دوره پنجم آغاز شد، ادامه داد: در بخش دوم نیز تصمیم گیری بر سر  ۳ موضوع انجام شد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در محور اول" قدرت الله نوروزی" با ۱۳ رای به عنوان شهردار اصفهان به صورت رسمی  انتخاب شد، گفت: شهردار سابق اصفهان "مهدی جمالی نژاد" نیز با  ۱۳ رای به عنوان سرپرست شهرداری اصفهان تا تعیین حکم شهردار انتخاب شد.

نصر اصفهانی تاکید کرد: در محور سوم با رای همه اعضا روزهای جلسه علنی از شنبه به یکشنبه  و جلسه تلفیق نیز از روز دوشنبه نیز به روز سه شنبه تغییر یافت.

وی با اشاره به میثاق اعضای شورا با شهدا اضافه کرد: در روز سه شنبه هفته گذشته اعضای شورای دوره چهارم به عنوان روز پایانی فعالیت خود و در روز چهارشنبه نیز اعضای پنجم دوره شورای اسلامی به عنوان آغاز فعالیت خود و برای میثاق با شهدا در گلستان شهدا حضور پیدا کردند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در اولین جلسه شورای وحدت، صمیمیت  و دوستی استشمام می شد و به طور حتم نیز با همراهی  مسئولان و همدلی شهروندان روزهای خوشی در انتظار اصفهان است.

نصر اصفهانی با اشاره به اینکه جلسات جمعی در ۲بخش برگزار می شود، ادامه داد: در بخش اول نیز جلسات علنی که به اتفاق همه اعضای شورا و اصحاب رسانه نیز در صحن علنی شورا در تالار شهرداری برگزار می شود و جلسات تلفیق با حضور همه اعضای کمیسیون ۵گانه شورای اسلامی شهر از ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز و تا ۱۲ ظهر برگزار می شود اما در این جلسه خبرنگاران حضور ندارند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در جلسه تلفیق  لوایح و طرح هایی که در جلسات علنی به کمیسیون تلفیق ارجاع داده رسیدگی می شود و با مشارکت همه اعضا نیز بهترین تصمیم گرفته و در صحن علنی ارائه می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: در شورای سوم ۳ کمیسیون در حوزه های فرهنگی – اجتماعی، اقتصادی و حقوقی و گردشگری و کمیسیون عمران  و شهرسازی وجود داشت که به دلیل ضرورت هایی که در این دوره پیش آمد کمیسیون حمل ونقل و ترافیک- محیط زیست و فناوری اطلاعات به وجود آمد از این رو دوره سوم شورای اسلامی نیز کار خود را با ۴ کمیسیون ادامه داد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در دوره چهارم  شورای اسلامی شهر اصفهان نیز کمیسیون بهداشت- سلامت و خدمات شهری نیز اضافه شد، اظهار کرد: در حال حاضر نیز ۵ کمیسیون در شورا وجود دارد که هرکدام از این کمیسیون ها نیز ماموریت مشخصی را بر عهده دارند.

نصر اصفهانی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی – اجتماعی -  ورزشی با حضور اعضایی که در این حوزه تخصص دارند تشکیل می شود و  در هفته یک تا ۲ روز این جلسات برگزار می شود همچنین در این کمیسیون نیز  لایحه های امور فرهنگی- اجتماعی و ورزشی بررسی می شود، افزود: لایحه هایی که رنگ و بوی اقتصادی دارد و توافقاتی که در مناطق انجام می شود در  کمیسیون امور اقتصادی وحقوقی گردشگری بررسی می شود همچنین موارد صنعت گردشگری و صنعت توریست و مباحث حقوقی که مرتبط با تمام کمیسیون ها و کلیات شورای شهر  است در این کمیسیون بررسی می شود.

وی  با تاکید براینکه درکمیسیون بهداشت سلامت و خدمات شهری به سلامت شهروندان، نظافت و بهداشت شهر توجه می شود، گفت: کمیسیون عمران و شهرسازی و معماری نیز لوایحی که در حوزه های شهرسازی و عمران و معماری  با حضور کارشناسان مطرح می شود بررسی می گردد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست و فناوری اطلاعات در حوزه ترافیک و مواردی که مرتبط به ترافیک در حوزه حمل و نقل است می پردازد همچنین مباحث فناوری اطلاعات و ارتباطات در این کمیسیون بررسی می شود.

نصراصفهانی گفت: در دوره چهارم شورای اسلامی هر کمیسیون ۷ عضو داشت اما با توجه به تغییر تعداد اعضای شورای اسلامی در دوره پنجم نیز هر کمیسیون با ۵ نفر عضو تشکیل می شود همچنین هر نفر باید در۲ کمیسیون عضو باشد تا جبران تغییر جمعیت شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود  تصریح کرد: مرکز پژوهش های شورای اسلامی با نخبگان، کارشناسان و افراد صاحب نظر نیز ارتباط دارد تا نیازهای مختلف کمیسیون هایی که به این مرکز ارجاع داده می شود کارشناسی تر بررسی و برای تصمیم گیری به کمیسیون های مختلف ارائه شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه کمیته های نظارتی با حضور چند نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان تشکیل شده است، ‌ تاکید کرد: این کمیته  نیز  شنبه هر هفته در مناطق مختلف شهرداری اصفهان برای بررسی مشکلات و پیشنهادات شهروندان تشکیل تا مشکلات شهروندان در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف می شود.

نصراصفهانی با بیان اینکه از هفته آینده روز یکشنبه با اطلاع رسانی که از طریق روابط عمومی شورا و مناطق انجام می شود درکنار شهروندان برای بررسی مشکلات آنان حضور پیدا می کنیم، گفت: شهروندان با مراجعه به شهرداری های مناطق و دبیرخانه شورای اسلامی شهر اصفهان می توانند ثبت نام و مشکلات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارند.

وی با بیان  اینکه هرکدام از اعضای شورای اسلامی  شهر  در هر هفته چند روزی و چند ساعتی را در دبیرخانه شورا حضور دارند تا از نزدیک شنوای مشکلات شهروندان باشند، عنوان کرد: همچنین شهروندان می توانند با نمایندگان خود از طریق شبکه های اجتماعی و تلفن با اعضای شورا ارتباط برقرار کنند.

نصر اصفهانی در ادامه با اشاره به اینکه اگر ارتباطات با نمایندگان مجلس بیشتر شود، بسیاری از مشکلاتی که ساز وکار آن دست شورای شهر نیست، قابل انتقال به مسئولان است، اظهار کرد: یکی از اتفاقاتی که در جلسه های علنی می افتاد نطق میان دستور و تذکراتی است که از طریق اعضای شورا خطاب به مسئولان مطرح می شود.

وی دامه داد:جلساتی مشترک با نمایندگان مجلس برای سرعت گرفتن فعالیت های عمرانی، فرهنگی و غیره باید تشکیل شود.

کد خبر 317032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.