این فقط یک تشابه اسمی است!

جدیدترین خرید ذوب‌آهن از تیمی به فوتبال ایران آمده است که با وجود داشتن یک همنام در سری B برزیل در سری D این کشور حضور دارد.

به گزارش ایمنا، وقتی «کیروش استنلی سوآرش فراس» به ذوب‌آهن پیوست نام کوچک این مهاجم برزیلی به خاطر شباهت با نام خانوادگی کارلوس کی‌روش چنان مورد توجه رسانه‌ها و فوتبالدوستان ایرانی قرار گرفت که شرایط فنی او به حاشیه رفت. بماند که این شباهت فقط در نگارش فارسی وجود دارد و در اصل شیوه نوشتن لاتین نام بازیکن جدید ذوب‌آهن (Kiros) با نام خانوادگی سرمربی تیم ملی Queiroz)) از زمین تا آسمان متفاوت است.

کی‌روش از تیم آمریکا فوتبال کلوب (América Futebol Clube) به ذوب‌آهن آمده است. یک تیم با این نام در سری B برزیل حضور دارد اما این هم فقط یک تشابه اسمی است زیرا مهاجم جدید ذوب‌آهن قبل از آمدن به اصفهان در تیمی با همین نام در سری D برزیل بازی می‌کرده است.

با اینکه سازمان لیگ برای بازیکنان خارجی با سابقه بازی در اروپا و آمریکای جنوبی شرایط به مراتب آسان‌تری به نسبت فوتبالیست‌های وارداتی از آسیا و آفریقا وضع کرده است اما رده تیم قبلی کیروش به اندازه‌ای پایین است که با الزامات تعریف‌شده برای بازیکنان خارجی مطابقت پیدا نمی‌کند.

کد خبر 317016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.