بهره‌برداری از  ۳۰۳ طرح کشاورزی طی هفته دولت در اصفهان

معاون برنامه ریزی و سیاست های سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان از افتتاح و بهره برداری ۳۰۳ طرح کشاورزی با سرمایه گذاری ۱۶۱ میلیارد تومانی در این استان همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش حبرنگار ایمنا احمد صفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای ۳۰۳ پروژه در استان اصفهان برابر با ۱۸ درصد افتتاحیه‌ها در هفته دولت است، اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان پروژه بهره‌وری مصرف آب است که در این خصوص ۱۵۴ پروژه در هفته دولت در اصفهان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ پروژه از  ۳۰۳ پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می‌شود، اضافه کرد: از هفته دولت سال گذشته تاکنون ۵۰۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است که این میزان یک هزار و ۷۰۷ فرصت شغلی و ۲ هزار و ۷۰۰ تثبیت اشتغال ایجاد کرده است.

معاون برنامه ریزی و سیاست های سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان به لحاظ وضعیت گلخانه‌ای در رتبه سوم قرار دارد، گفت: ۱۳۵ هکتار از گلخانه‌های استان اصفهان توسعه یافته است همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان توجه ویژه‌ای به اصلاح نهال‌ها دارد.

وی با بیان اینکه ۳۴ میلیون تن مترمکعب در ذخیره آب استان اصفهان صرفه جویی شده است، ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که منجر به صرفه جویی در مصرف آب می‌شود اجرای روش های نوین آبیاری است که در سال جاری با مشارکت مردم ۴۰ هزار هکتار در سطح استان اجرایی می‌شود.

کد خبر 316883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.