اجرای طرح بهسازی بیش از ۱۷۰ کیلومتر راه های روستایی فریدونشهر

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بهسازی بیش از ۱۷۰ کیلومتر راه های روستایی فریدونشهر و سایر قسمت های باقی مانده نیز تا پایان سال آینده اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، اکبر ترکی از پیگیری برای توسعه قطار سریع السیر اصفهان - تهران به سمت سه راهی پلیس راه دامنه فریدن خبر داد.
وی همچنین از اختصاص بودجه ای مستقل برای اتصال و توسعه بزرگراه (اراک -خمین –گلپایگان- خوانسار- دامنه – داران- چادگان و شهرکرد) در قالب کریدور شمال به جنوب کشور خبر داد.
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت با بیان اینکه قسمت هایی از این طرح بزرگ نظیر محور چادگان تا قلعه شاهرخ، بن تا شهرکرد و چادگان تا رزوه اجرا شده است، افزود: طرح دوبانده سازی محور چادگان تا سه راه زاینده رود و نیز سه راه تیران به اصفهان به دلیل حادثه خیز بودن و تردد بالا در سال ۹۶ اجرایی خواهد شد.
ترکی همچنین از رایزنی برای تغییر و توسعه مسیر راه آهن اراک - گلپایگان - میمه - اصفهان، از سمت گلپایگان به خوانسار؛ و از خوانسار به راه آهن اصلی اصفهان - داران - ازنا خبرداد و گفت: این طرح به تصویب وزارت شهرسازی نیز رسیده است.
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت درباره پروژه راه‌آهن اصفهان - داران - ازنا، عنوان کرد: به این پروژه که در گذشته مصوب و طی سال‌های متمادی متوقف ‌شده بود با پیگیری مجدانه در بودجه امسال، ۲۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه راه آهن اصفهان - داران - ازنا جزء شاخه اصلی شبکه راه آهن غرب استان محسوب می شود، از اختصاص تسهیلات ویژه به پیمانکار طرح جهت تسریع در تکمیل آن خبر داد و افزود: اعتبار خوبی به این پروژه تخصیص داده‌ شده است و امید داریم که این موضوع را تا سال‌های آینده به پایان برسانیم.
این نماینده با اشاره به موضوع کنارگذرهای شهرداران و حادثه‌هایی که در این محور اتفاق می‌افتد، گفت: در طراحی قبلی، باند رفت از بالای شهر داران و باند برگشت از پایین این شهر عبور می‌کرده است که به دلیل کمبود اعتبار تنها یک مسیر به‌ عنوان محور مواصلاتی ساخته‌شده است.
ترکی یادآور شد: هم‌اکنون نقطه حادثه‌خیز این محور(پل قفر) بصورت موقت ایمن‌سازی شده است.
ترکی در مورد جاده داران- درود گفت: وزارت راه و شهرسازی در مورد تکمیل این جاده تعهد کرده است که تا پایان سال ۹۶ این پروژه به بهره ‌برداری برسد؛ ضمن آن که دوبانده شدن پلیس ‌راه دامنه تا خوانسار تا پایان سال جاری نیز انجام خواهد شد.
وی از احداث و تکمیل باند دوم شهرکرد- بن- داران وجاده چادگان- رزوه در سال جاری خبر داد و با اشاره به مشکلات جاده‌های شهرستان چادگان گفت: جاده اصفهان- چادگان و جاده داران - چادگان به دلیل تردد بالا لازم است که دوبانده شود که امیدواریم تا پایان سال جاری این کار صورت گیرد.
ترکی هم چنین از تکمیل پل شهید قجاوند بوئین میاندشت واحداث زیرگذر بوئین میاندشت- سه راه ازناوله و نیز بهسازی راه های روستایی این شهرستان خبر داد.
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت افزود: طرح بهسازی بیش از ۱۷۰ کیلومتر راه های روستایی فریدونشهر و سایر قسمت های باقی مانده نیز تا پایان سال آینده اجرایی خواهد شد.

کد خبر 316718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.