حضور تیم ملی والیبال نوجوانان در لیگ برتر با نام فرش محتشم کاشان!

رییس هیأت والیبال شهرستان کاشان گفت: باریج اسانس به دلیل مشکلات اقتصادی از حضور در لیگ برتر والیبال منصرف شد اما تیم فرش محتشم کاشان با ترکیبی از ملی‌پوشان نوجوان و چند بازیکن فصل گذشته خود در این مسابقات شرکت می‌کند.

حسن فتاحی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد حضور نماینده والیبال کاشان با نام فرش محتشم کاشان در فصل پیش روی لیگ برتر، اظهار کرد: فرش محتشم کاشان امسال برای اولین‌بار با ترکیبی از بازیکنان نوجوان و تعدادی از بازیکنان فصل گذشته که با همین تیم در لیگ دسته یک حضور داشتند وارد لیگ برتر می‌شود.

وی در مورد انصراف باشگاه باریج اسانس از حضور در لیگ برتر والیبال، بیان کرد: باشگاه باریج اسانس برای حضور در لیگ برتر امسال رایزنی‌هایی با فدراسیون انجام داده بود اما در نهایت هیأت مدیره باشگاه تصمیم گرفت این تیم امسال در لیگ حضور نداشته باشد و انصراف خود را اعلام کرده‌اند.

فتاحی ادامه داد: شاید مسائل مالی و مشکلات اقتصادی باعث شد تا باشگاه باریج اسانس با وجود داشتن سهمیه‌ در لیگ برتر در مسابقات شرکت نکند چون باریج اسانس مثل فرش محتشم کاشان تیم نمی‌بندد و با هدفی جز کسب قهرمانی در لیگ برتر حاضر نمی‌شود.

رییس هیأت والیبال شهرستان کاشان تصریح کرد: در ابتدا قرار بود شهرستان کاشان با ۲ نماینده در لیگ برتر والیبال شرکت کند اما این موضوع قطعی نشده بود و در حال حاضر فرش محتشم تنها نماینده کاشان در لیگ برتر والیبال است.

وی گفت: شرکت در لیگ برتر والیبال منحصر به کسب سهمیه نیست و حداکثر چهارده تیم می‌توانند در لیگ برتر شرکت کنند. امسال تیم‌هایی مانند اراک و قزوین با وجود اینکه انتخاب شده بودند اما انصراف خود را اعلام کرده‌اند و هر استان یا شهرستانی می‌توانست نماینده معرفی کند.

فرش محتشم کاشان با سهمیه باریج اسانس در لیگ شرکت نکرده است

فتاحی افزود: فرش محتشم کاشان با سهمیه باریج اسانس در لیگ امسال شرکت نکرده است. هر سال برخی تیم‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی و با وجود داشتن سهمیه انصراف می‌دهند و به همین ترتیب فرصت برای حضور تیم‌هایی که سهمیه نداشته‌اند فراهم می‌شود.

رییس هیأت والیبال شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: احتمال دارد از ۱۲ تیمی که در نشست شورای لیگ فدراسیون برای شرکت در لیگ برتر اعلام آمادگی کرده‌اند تا زمان شروع مسابقات باز هم برخی تیم‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی انصراف دهند.

ملی‌پوشان والیبال ایران در رده سوم گران قیمت‌ترین بازیکنان دنیا

وی اذعان کرد: ورودی لیگ فصل گذشته ۸۰ میلیون تومان بود و امسال این مبلغ کمتر از ۱۵ درصد افزایش یافته و تیم‌ها برای شرکت در لیگ باید ۹۰ میلیون تومان به فدراسیون پرداخت کنند، از طرفی لیگ برتر والیبال ایران از نظر مبلغ قرارداد بازیکنان والیبالیست در رده سوم دنیا قرار دارد. به عنوان مثال امیر غفور در هیچ تیم دنیا به اندازه تیم‌های ایرانی پول نمی‌گیرد.

فتاحی تأکید کرد: تیم فرش محتشم کاشان فصل گذشته در مسابقات لیگ دسته یک در رده پنجم ایستاد اما با کمی تلاش می‌توانست مقام بهتری به دست آورد و سهمیه لیگ برتر را کسب کند چراکه دو تیمی که سهمیه لیگ برتر را به دست آورده‌اند را در خانه آنها شکست داد.

حضور تیم ملی نوجوانان در لیگ برتر با نام فرش محتشم کاشان!

رییس هیأت والیبال شهرستان کاشان در مورد ترکیب تیم فرش محتشم کاشان و شرایط فنی تیم، اظهار کرد: فرش محتشم کاشان با ترکیب بازیکنان تیم ملی نوجوانان و بازیکنان فصل گذشته در لیگ برتر حاضر می‌شود و در حقیقت به دنبال کار زیربنایی بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه هدف از حضور فرش محتشم کاشان سرمایه‌گذاری بر روی والیبالیست‌های نوجوان است، اضافه کرد: باشگاه فرش محتشم کاشان قصد دارد با بازیکنان قرارداد پنج ساله ببندد که بعد از پنج سال هم می‌تواند آن‌ها را بفروشد. این موضوع هم به نفع والیبالیست‌های کاشان است که جایگاهی به دست می‌آورند چرا که بازیکنانی که قرار است امسال با نام فرش محتشم کاشان در لیگ برتر شرکت کنند تا امروز جایگاهی در لیگ کشور نداشته‌اند.

فتاحی بیان کرد: تلاش فرش محتشم کاشان دو  تا سه سال آینده نتیجه می‌دهد و امسال قول قهرمانی و کسب سکو نمی‌دهیم و حتی امکان دارد جزء هشت تیم اول هم نباشیم.

رییس هیأت والیبال شهرستان کاشان افزود: هنوز با بازیکنان قرارداد بسته نشده چون اکثر بازیکنان در مسابقات جهانی که در حال برگزاری است حضور دارند و در ایران نیستند.

کد خبر 316629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.