برخی نمایندگان لیست امید مسئولیت آرای منطقه‌ای و گروهی خود را به وزرا بپذیرند

دبیرخانه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: برخی اعضای این فراکسیون مسئولیت آرای منطقه‌ای و گروهی خود را در رأی اعتماد به وزرا بپذیرند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، به نقل از دبیرخانه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی،‌ این فراکسیون درباره حواشی رأی اعتماد به وزرای دولت دوازدهم اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن کامل این اطلاعیه به‌شرح زیر است:

فرآیند معرفی و بررسی صلاحیت وزرای کابینه دولت دوازدهم در حالی در مجلس به پایان رسید که برخی نقدها و ایرادات به فراکسیون امید مجلس مطرح شد که آنها را ارج نهاده و نشانه انتظارات به‌حق موجود از این فراکسیون در سطح جامعه می‌دانیم.

طرح برخی موضوعات که بیشتر از سر بی‌اطلاعی بود، ما را بر آن داشت تا درباره این‌گونه موارد شفاف‌سازی کنیم.

در اولین گام هرگونه ادعای افراد مبنی بر نقش فراکسیون امید در مخالفت‌های صوری با برخی وزرا، تکذیب شده و اعلام می‌کنیم که فراکسیون امید و رئیس محترم فراکسیون، هیچ‌گاه چنین روش‌های غیراخلاقی را تأیید نکرده و نمی‌کنند. ممکن است برخی اعضا به‌دلایل شخصی و یا اقتضائات گروهی و منطقه‌ای، تصمیم به مخالفت یا موافقت با وزرای پیشنهادی گرفته باشند که منطبق بر تصمیم جمعی نبوده است که زیبنده است خود در این رابطه توضیح دهند و مسئولیت عمل خویش را بپذیرند.

درباره سایر مواردی که درباره معدود اعضای فراکسیون امید از سوی برخی اشخاص و گروه‌ها در فضای مجازی منتشر شده، هیئت داوری فراکسیون امید مسئولیت پیدا کرده تا رسیدگی‌های لازم را معمول دارد و نتیجه آن را به هیئت‌رئیسه فراکسیون اعلام نماید، لذا شایسته است دلسوزان اصلاحات در صورت وجود هرگونه شائبه درباره رفتار اعضای فراکسیون در جریان رأی اعتماد به وزرا، ضمن کمک به شفاف‌سازی مسائل، آنها را به هیئت‌رئیسه فراکسیون منعکس نموده تا هم از گسترش شایعات اثبات‌نشده که موجب ضربه به اعتماد عمومی می‌شود، خودداری گردد و هم در زمینی که رقبای اصلاح‌طلبان با جنگ روانی مهیا کرده‌اند، بازی نکنیم.

ما به عهد خویش با مردم وفاداریم و در جهت اعتلا و توسعه و پیشرفت کشور و گسترش امید و آرامش به جامعه و مردم، از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

دبیرخانه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی

کد خبر 316419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.