یمن در چنگال بدترین شیوع بیماری وبا در تاریخ گرفتار شده است

از آغاز شیوع بیماری وبا در یمن بیش از ۳۳۰ هزار مورد وبا و ۱۷۰۰ مورد مرگ ناشی از آن (که یک چهارم آنها کودک بودند) به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا، نشریه پزشکی انگلیسی لنست نوشت: از ماه فروردین تا تیر بیش از ۳۳۰ هزار مورد ابتلا به وبا و ۱۷۰۰ مورد مرگ ناشی از آن در یمن به ثبت رسیده است.

این نشریه پزشکی انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: یمن در چنگال بدترین شیوع بیماری وبا در تاریخ گرفتار شده است. از آغاز شیوع این بیماری در اواخر آوریل (فروردین) امسال تا اواسط ماه ژوئیه (تیر) بیش از ۳۳۰ هزار مورد وبا و ۱۷۰۰ مورد مرگ ناشی از آن (که یک چهارم آنها کودک بودند) به ثبت رسیده است. سازمان ملل آن را یک فاجعه انسانی حاصل دست بشر می خواند و طرف های درگیر در جنگ داخلی این کشور و متحدان سیاسی آنها را مسئول آن می داند.

وبا از طریق آب یا غذای آلوده به مدفوع منتقل می شود. این بیماری معمولا در کشورهای پیشرفته وجود ندارد. تاثیرات آن روی سلامت انسان با بیماری و سوء تغذیه تشدید می شود. در یمن، این بیماری با سرعت بی سابقه‌ای گسترش یافته است.

وبا به راحتی قابل درمان است اما بدون اقدام سریع برای درمان آن می تواند ظرف چند ساعت موجب مرگ بیمار شود.

جنگ داخلی یمن در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) با حمله عربستان سعودی و متحدان منطقه ای آغاز شد. با گذشت بیش از دو سال از این جنگ، سیستم آب و تاسیسات بهداشتی این کشور تقریبا نابود شد و اکنون کمتر از نیمی از بیمارستان‌ها و ‌ها فعالیت می‌کنند. محاصره دریایی و هوایی عربستان مانع ورود دارو و کمک های انسان‌دوستانه به این کشور می‌شود. در نتیجه، مرگ و میر ناشی از وبا در یمن در حال افزایش است.

کد خبر 316213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.