۵۰ هزار شغل در شیراز ایجاد شد/ فقط یک معاون با هماهنگی منصوب شد

شهردار شیراز از ایجاد بیش از ۵۰ هزار شغل جدید در کلان شهر شیراز خبر داد و اعلام کرد که وضعیت امروز شهرداری به طور ریز مکتوب و در اختیار استاندار قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا به نقل از مهر، علیرضا پاک فطرت امروز  دوشنبه در نشست خبری فعالیت های چندساله شهرداری شیراز تاکید کرد: امروز به برنامه ای که به شورای چهارم دادم نگاه می کنم بسیار جلوتر هستیم و مدیریت پارک های بزرگ، مرکز ماده ۱۶ ساخته شد که در قانون شهرداری نیست و در استانی نیز این کار نشده است.

وی ادامه داد: امروز مشکل اصلی اشتغال است نه سیاست و اگر این مشکل را حل کنیم بسیاری از مشکلات کاهش خواهد داشت.

شهردار شیراز یادآور شد: به سهم خودم ۵۰ هزار شغل در شیراز راه اندازی کردم زیرا بسیاری از اعتبارات را از خارج استان وارد کردم.

پاک فطرت افزود: شهرداری به مردم معرفی شد به سمت مدیریت یکپارچه شهری رفتیم اما این مهم را در این کشور به ما نخواهند داد و باید آهسته آهسته به سمت آنها رفت، کسیکه در شهرداری کار می کند باید توجه به روز داشته باشد زیرا هر روز باید کار جدید کرد و شهرداری جایی نیست که سال را بگذرانیم.

وی ادامه داد: سال گذشته اعلام کردم که ۹۶ سال افتتاح پروژه است و تا امروز ۲۰۰ پروژه افتتاح و فردا نیز با حضور وزیر کشور فاز ۲ مترو افتتاح می شود.

پاک فطرت افزود: پروژه های نیمه تمام لیست شده و در اختیار مسئولین قرار خواهد گرفت تا پی گیری و در مدت مشخص تمام شود ۶۵۵ پروژه نیمه تمام در حال انجام است ۳۶۲ پروژه بالای ۵۰ درصد پیشرفت دارد که برخی بالای ۹۰ درصد است.

شهردار شیراز تاکید کرد: از این تعداد ۲۸۸ پروژه بالای ۱ میلیارد تومان است.

پاک فطرت تصریح کرد: برای اولین بار مطالبات و بدهی شهرداری طی نامه ای مشخص شده و در پیوست مشخص شده که بودجه شهرداری در سال ۸۹ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که سرانه هر فرد ۲۹۰ هزار تومان بوده اما در سال ۹۶ بودجه ۳۲۰۰ میلیارد تومان و سرانه هر فرد ۲ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: بدهی شهرداری ۷۰۰ میلیارد تومان وام که از قبل بوده و در زمان مشخص پرداخت می شود، ۳۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران و املاک در مسیر و.. در کل ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و مطالبات بیش از ۴ هزار میلیارد تومان است که طی نامه ای به استاندار ارائه می شود.

پاک فطرت با اشاره به اینکه سیاست را بلد هستم، گفت: کاری به سیاست ندارم اما به خوبی سیاست را می دانم که چه کسانی چه حرف هایی زدند و سپس خودشان تغییر کردند.

شهردار شیراز با بیان اینکه اگر کسی نمی خواهد کار کند به دنبال بهانه نگردد، گفت: اینکه مسئولی بخواهد هر روز بگوید در حال رفع مشکلات قبل هستم درست نیست زیرا در گذشته هم مسئولین نظارتی بوده و هم مردم توجه داشتند و مسئولین باید بدانند که جایی مانند شهرداری کارها به روز است نه ماه و سال.

وی تاکید کرد: وضعیت کامل شهرداری شیراز به طور مکتوب مشخص و در اختیار استاندار فارس قرار خواهد گرفت تا در آینده از مشکلات شهرداری سخن نگویند.

پاک فطرت با تاکید بر اینکه خودم طی ۷ سال شهردار بودم، گفت: می خواستم فقط کار کنم به همین دلیل فقط معاون فرهنگی را با هماهنگی دستگاه های فرهنگی انتخاب کردم و تنها مدیری بود که با هماهنگی طی ۷ سال شهرداری من انتخاب شد.

شهردار شیراز یادآور شد: خوشحالم که خودم شهردار بودم و هیچکس در پشت پرده من را هدایت نکرد و کسی شهردار پشت پرده نبود.

وی ادامه داد: شهرداری در یکسری مسائل اختیاراتی ندارد و کارها با التماس دعا انجام نمی شود.

کد خبر 316184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.