منبع جدید به شبکه آبرسانی دامنه متصل می شود/لزوم صرفه جویی در مصرف آب

فریدن - شهردار دامنه گفت: برای جبران کم آبی در دامنه فریدن، به زودی چاه آب آشجرد به شبکه آبرسانی دامنه متصل خواهد شد.

حسین خلیلی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، با بیان این که مشکل کم آبی و افت سطح منابع آبی در شهر دامنه جدی است، اظهار داشت: در این شرایط لازم است همه مردم و ساکنان این شهر  در مصرف آب صرفه جویی کنند.

شهردار دامنه ادامه داد: تدابیر و پیش بینی لازم در این زمینه صورت گرفته و بزودی چاه آب آشجرد به دامنه وصل می شود و حفر چاه آب آهکی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این که در حال حاضر برای حل مشکل کم آبی؛ آب مورد نیاز شهر دامنه از طریق چاه فضای سبز شهرداری تامین می شود، عنوان کرد:  به همین جهت کاهش آبیاری فضای سبز در دستور کار قرار دارد.

خلیلی بر لزوم صرفه جویی و مدیریت مصرف آب توسط همه ساکنان به ویژه کشاورزان تاکید کرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی های بلند مدت شهرستان؛ افزود: تامین آب شرب پایدار از چشمه لنگان فریدونشهر به شهر داران و دامنه فریدن توسط دولت در دستور کار قرار گرفته است.

خلیلی با بیان این که زیرساخت های اجرای این طرح کلان در حال آماده سازی است، ابراز امیدواری کرد: با مساعدت مسئولان و تسریع در تصویب و اجرای طرح تامین آب شرب از منابع پایدار مشکلات آبی این منطقه رفع شود.

به گزارش ایمنا، بحران آب در دامنه در حالی رخ داده است که این منطقه جزء دشت های پرآب و سرسبز فریدن بوده است که به دلیل استمرار خشکسالی ها، کاهش بارندگی، مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی و پایین آمدن سطح سفره های زیر زمینی با  مشکل کمبود منابع آبی رو به روست.

دامنه یکی از مناطق شهری شهرستان فریدن است.

کد خبر 316020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.