مخفیگاه های عرضه قلیان در اصفهان شناسایی و پلمب شد

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره یک اصفهان گفت: سه مخفیگاه عرضه قلیان در 2 هفته گذشته در مناطق حاشیه و بافت فرسوده شمال و شرق کلانشهر اصفهان شناسایی و پلمب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهرام احتشامی اظهار کرد: این مخفیگاه ها بیشتر در منازل مسکونی فرسوده یا باغ ها به دور از چشم بازرسان بهداشت محیط و نیروی انتظامی و در شرایط غیر بهداشتی فعالیت می کردند.

وی افزود: متصدیان این مخفیگاه ها با نصب دوربین مداربسته در اطراف محل، فقط مشتریان خود را شناسایی و درب را برای آنها باز می کردند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره یک اصفهان با بیان اینکه قلیان در این مخفیگاه ها به مانند چایخانه های قدیم به مشتریان عرضه می شد، اظهار کرد: این مراکز بدون مجوز و به صورت مخفیانه فعالیت می کردند و ما با حکم دادستان و همکاری نیروی انتظامی به محل فعالیت آنها مراجعه کردیم.

وی افزود: این اقدام در راستای طرح کشوری جمع آوری قلیان از سطح مراکز شهری و روستایی و اماکن عمومی توسط واحد بهداشت محیط شماره یک اصفهان با مشارکت پلیس امنیت نیروی انتظامی انجام شد.

احتشامی خاطرنشان کرد: در 2 هفته گذشته بیش از 420 قلیان در این مخفیگاه ها ضبط و توقیف، محل های شناسایی شده، پلمب و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

طرح جمع آوری قلیان از چایخانه ها و اماکن عمومی اصفهان از تابستان سال گذشته اجرا و بر اساس آن تعدادی از چایخانه ها و مراکز فاقد مجوز و عرضه کننده قلیان در این شهرستان پُلمب شد. 

استعمال دخانیات و قلیان مهمترین عامل قابل پیشگیری مرگ های زودرس در جهان است و مضرات ناشی از آن بار مالی سنگین و مشکلات عمده ای را بر نظام بهداشتی تحمیل می کند. 

دود ناشی از استعمال قلیان نه تنها موجب زیان های جسمی و روحی در مصرف کنندگان بلکه موجب آسیب رساندن به افراد در معرض این دود نیز می شود. 

منبع: ایرنا

کد خبر 316011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.