منابع تأمین آب کشاورزی نایین از ۵۰۰ رشته قنات و ۹۰حلقه چاه است

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نایین گفت: منابع تأمین آب کشاورزی شهرستان نایین از محل ۵۰۰ رشته قنات و ۹۰حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق است که حدود سه هزار و ۷۰۰ هکتار و آیش یک هزار هکتار را تحت پوشش قرار می دهد.

به گزارش ایمنا احمد باقریان نایینی عملیات رسوب برداری و بازسازی قنات معاضدیه نایین با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی آغازشد.
وی افزود: قنات معاضدیه نایین با آبدهی ۵۰ لیتر در ثانیه ۲۶۰ بهره بردار دارد.
باقریان گفت: سطح زیر کشت کشتزار معاضدیه بالغ بر ۸۰ هکتار شامل محصولاتی از قبیل پسته، زعفران، گندم، جو، پنبه، شلغم خوراکی و سایر محصولات کشاورزی است.
وی گفت: طول قنات بالغ بر هفت هزار متر با ۱۱۰ حلقه میله چاه و عمق مادر چاه قنات ۴۴ متر است وعملیات رسوب برداری و بازسازی قنات در حال اجرا ست.
باقریان افزود: با توجه به خشکسالی های پی در پی و کاهش نزولات جوی در سنوات اخیر این عملیات در حفظ و پایداری آبدهی قنات نقش موثری داشته است ودر صورت تامین اعتبارات لازم برای پیشکار قنات (حداقل سه میلیارد ریال) آبدهی قنات افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
وی افزود: منابع تأمین آب کشاورزی شهرستان نایین از محل ۵۰۰ رشته قنات و ۹۰حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق است که حدود سه هزار و ۷۰۰ هکتار و آیش یک هزار هکتار را تحت پوشش قرار می دهد. /

کد خبر 315930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.