رژیم لاغری با مصرف گردو

محققان دانشگاه هاروارد مدعی هستند که مصرف گردو باعث می شود تا افراد در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنند.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری خبرگزاری ایمنا و به نقل از گیزمگ، بررسی های جدید محققان نشان می دهد که خوردن آجیل به ویژه گردو باعث سرکوب کردن اشتهای افراد و لاغر شدن آنها می شود. یافته های جدید می تواند به عنوان یکی از روش های درمان چاقی به کار رود.

پیش از این ثابت شده است که مصرف مقادیر زیاد مواد حاوی اســیدهای چرب امگا ۳ خطر حمله قلبی و انسداد سرخرگ‌ها را تا ۷۰ درصـد کاهــــش می‌دهد. علاه بر این گردو به دلیل داشتن مقادیر قابل توجهی از اسیدهای چرب با چند پیوند غیراشباع، چربی‌های خون را بهبود می‌بخشد و در کاهش دیگر عوامل خطرساز درخصوص قلب و عروق نقش دارد.

علاوه بر این گردو منبع مهم فیبر، منیزیم، ویتامین B و E و دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها است، خطر ابتلا به سندروم متابولیک را کاهش می دهد،  تصفیه‌کننده خون است و سبب تحریک جریان صفرا می‌شود.

اگرچه بررسی های پیش از این نشان داده است که خوردن گردو باعث احساس سیری در افراد می شود، تحقیقات جدید دانشمندان دانشگاه هاروارد عکس این قضیه را نشان می دهد.

در بررسی های صورت گرفته به گروهی افراد داوطلب روزانه حدود ۴۸ گرم مغز گردو و به دسته دیگر دارونما داده شد و نتیجه تحقیقات حاکی از آن بود که مصرف گردو باعث کمتر گرسنه شدن افراد می شود.

همچنین عکس غذاهای مورد علاقه مانند  همبرگر، دسرها و غذاهای سالم به داوطلبان نشان داده شد و اسکن مغزی از انها صورت گرفت. مغز افرادی که پودر گردو مصرف کرده بودند با دیدن تصاویر غذاهای مطلوب، فعالیت بیشتری در قسمت " right insula " نشان داد که مسئول تنظیم احساس گرسنگی و اشتیاق شدید است.

کد خبر 315920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.