ایجاد مرکز جامع خدمات بهزیستی در ۳۰ شهر کشور

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، از ایجاد مرکز جامع خدمات بهزیستی در ۳۰ شهر کشور با اهدافی از جمله افزایش بهره‌وری و رضایتمندی مردم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حبیب الله مسعودی فرید اظهار کرد: ما باید بتوانیم برای همه مردم کشورمان خدمات خوبی را فراهم کنیم وهمه افرادی که در کشور زندگی می‌کنند برای ما اهمیت فوق‌العاده و یکسانی دارند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: به نظ ما هر کودکی که در کشور نتواند از این خدمات استفاده کند،   برای ما یک فرصت از دست رفته است.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در کشور گفت: در کشور ما ظرفیت‌ هایی وجود دارد که هرکدام از اینها اگر از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شوند، می تواند ثمرات خوبی برای منطقه و کشور داشته باشد و ما همین نگاه را در بهزیستی کشور داشته ایم.

مسعودی فرید با اشاره به توسعه خدمات بهزیستی به فرمایشات امام (ره) نیز اشاره ای داشت و گفت: حضرت امام (ره) از اوایل همواره بر وحدت کلمه تاکید داشتند و هم اکنون نیز هر چقدر که جلو می رویم کشورمان بالنده‌تر و قویتر می‌شود و ممکن است که برخی نخواهند این همدلی و بالندگی ادامه پیدا کند و بخواهند به این یکدلی و همدلی آسیب برسد.

وی تاکید کرد: با توجه به موارد ذکر شده، نیاز است که هم در سطح دستگاه ها و ادرات و هم در رابطه بین دولت و مردم و... این همدلی وجود داشته باشد که به حمدالله این ورد مسیر خیلی خوبی را طی می کند.

در مباحث اجتماعی نیاز به همدلی و همکاری جمعی است

معاون اجتماعی بهزیستی کشور، هماهنگی و همکاری دستگاه ‌های مربوطه به مقوله های اجتماعی را ناشی از این دانست که همگان به این باور و نتیجه رسیده اند که موضوعات اجتماعی نیاز به همدلی و همکاری بیشتری دارد.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی همانگونه که همه مستحضرند در عرصه های مختلفی فعالیت می‌کند. به خصوص در ۲ تا ۳ سال اخیر و با تصویب برنامه ششم توسعه مسئولیت های زیادی به سازمان بهزیستی سپرده شده است و برای اولین بار تولی گیر سلامت اجتماعی به بهزیستی سپرده شده است و نیاز است ما در سازمان عزممان را جزم کنیم تا از این مسئولیت به نفع مردم استفاده کنیم.

مسعودی فرید، از طراحی برنامه های متعددی توسط سازمان بهزیستی در این راستا خبر داد و گفت: یکی از برنامه ها توسعه اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر در سال اول برنامه ششم توسعه است و در سالهای بعدی بقیه شهرها باید از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی افزود: تاکنون حداقل ۵۰ شهر بالای ۵۰ هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی بهره مند هستند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: علاوه بر اورژانس اجتماعی، دوستان ما خدماتی را در حوزه توانبخشی ارائه می کنند و قانون حمایت از معلولین بازنگری شد و قانون جدید بسیار  از امکانات بیشتری برخوردار بوده و جامع تر و مترقی تر از قانون قبلی در این زمینه است.

وی اشاره ای نیز به افزایش میزان مستمری مددجویان داشت و گفت: این مستمری اصلا کفایت نمی کرد و من همیشه آرزو داشتم چه در این مورد چه در مورد حمایت از زنان حمایت ها افزایش یابد و با توجه به اینکه در برنامه چهارم توسعه آمده بود و عملیاتی نشده بود امسال با مافقت مجلس و علی رغم کاهش قیمت نفت و افزایش هزینه های کشور و میریت منابع کشور نیاز به دانش و تخصص بالایی است تا توازنی بین همه بخش ها ایجاد شود، دولت اینکار را کرد و منابع این افزایش به سختی تامین شد.

مسعودی فرید تاکید کرد: ما باید رویکرد توانمندسازی را از همان دوران کودکی برای افراد شروع کنیم و بچه‌هایمان توانمند و مشتاق به اشتغال و کارآفرین بار بیایند و برای ما امید بخش باشند.

وی از تلاش برای انسجام بخشی به خدمات سازمان بهزیستی به عنوان یکی از رویکردهای اصلی این سازمان خبر داد و گفت:  در این رویکرد تلاش ما این است که خدمات را تجمیع کنیم و به خانواده ها یکسری خدمات را با توجه به نیاز خانواده ها به آنها ارائه دهیم.

افزایش بهره‌وری و رضایتمندی در طرح تجیمع خدمات بهزیستی

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: ما می توانیم با تجمیع خدمات هم بهره وری را بالا ببریم، هم مقرون به صرفه باشد و هم رضایتمندی مردم در این زمینه افزایش یابد و زندگی مردم بهبود یابد که هیمن بهبود زندگی مردم هدف اصلی ما است.

وی تصریح کرد: ما برای این موضوع با کمک سازمان برنامه و بودجه در کشور ۳۰ شهرستان را شناسایی کردیم و شهرستان ثلاث یکی از همین شهرستان ها است.

مسعودی فرید ادامه داد: شهرستان ثلاث دومین شهرستانی است که به صورت رسمی مرکز جامع خدمات بهزیستی در آن راه‌اندازی می شود.

وی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهید باهنر و رجایی، اشاره ای نیز به اهداف سفرش داشت و گفت: این مرکز در هفته دولت رسما کار خود را آغاز می کند و خدماتی نظیر انواع خدمات پیشگیرانه از جمله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش مهارت های زندگی، آموزش‌های پیش از ازدواج که ۷۰ تا ۸۰ درصد در پیشگیری از طلاق نقش دارد، شناسایی بچه ها و کسانی که در معرض معلولیت هستند و ... ارائه می ‌شود.

ایران پیشگام خدمات توانبخشی در منطقه

معاون اجتماعی بهزیستی کشور، از پیشگام بودن ایران در منطقه در زمینه ارائه خدمات توانبخشی خبر داد و گفت: از امسال CBR  شهری راه اندازی شده و این ۳۰ شهرستان اولین شهرستان‌هایی هستند که بحث CBR شهری در آنها دنبال می شود.

وی از سطح بندی خدمات ارائه شده در مراکز جامع خدمات بهزیستی خبر داد و گفت: ما در همه مراکز کشور نمی توان ۱۰ هزار خدمات بهزیستی را ارائه داد، بنابراین با سطح بندی این مراکز و خدمات می توان خدمات مورد نیاز هر منطقه را ارائه داد.

مسعودی فرید، از اجرای طرح غربالگری خدمات ژنتیک در برنامه ششم توسعه خبر داد و یادآور شد: در ادامه ایجاد مرکز جامعه خدمات بهزیستی به دنبال طراحی نظام جامع خدمات بهزیستی در کشور هستیم. در این نظام هر خدماتی را که بهزیستی قادر به ارائه آن نباشد طبق نظام ارجاع به سایر نهادهای مرتبط ارجاع می‌ دهد.

کد خبر 315686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.