فعالیت بدنی خود را مدیریت کنید/ پوکی استخوان از عوارض نشستن طولانی مدت

بسیاری از افراد پس از پایان ساعت کاری میز خود را ترک کرده و با کمترین میزان تحرک و یا پیاده روی، برای رسیدن به منزل از خودرو استفاده می کنند، غافل از اینکه این بی تحرکی برای آنها بسیار گران تمام خواهد شد.

کارشناس ارشد تربیت بدنی در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: اگر بخشی از زمانی را که صرف نشستن می‌کنید به ایستادن اختصاص دهید  کالری بیشتری خواهید سوزاند و شاداب‌تر خواهید شد.

مرضیه سلمانی افزود: شاید این روش به تنهایی به کاهش وزن بسیار چشمگیری منتهی نشود اما مسلما در موفقیت شما در کاهش وزن نقش خواهد داشت.

وی در ادامه بیان داشت: شاید ایستادن در محیط کار به خصوص اگر با کامپیوتر کار می‌کنید امکان‌پذیر نباشد. در این صورت می‌توانید از زمان‌های دیگر روز برای افزایش مدت ایستادن خود استفاده کنید.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال می‌توانید صبح‌ها تا محل کار پیاده‌روی کنید، یا بخشی از مسیر را پیاده بروید، برای مکالمه با همکاران خود به جای ارسال ایمیل یا تماس تلفنی به اتاق آنها بروید، در حین صحبت با تلفن راه بروید یا بعد از صرف شام و به جای این که جلوی تلویزیون وقت‌گذرانی کنید یا حتی هنگام تماشای تلویزیون در اتاق راه بروید.

وی در ادامه بیان داشت: اگرچه انجام نیم تا یک ساعت ورزش در روز بسیار خوب و ایده‌آل است، اما شما می‌توانید با تقسیم‌بندی زمان ورزش حتی بیش از یک  ورزش ایده‌آل کالری بسوزانید.

این کارشناس تربیت بدنی افزود: هیچ اشکالی ندارد که ۱۵۰ دقیقه ورزش هفتگی با شدت متوسط را به جلسات ورزشی کوتاه‌تر در طول روز تبدیل کنید.

وی در پایان تاکید کرد: اگر بتوانید ۱۰ دقیقه در صبح، ۱۰ دقیقه در زمان ناهار و ۱۰ دقیقه در شب ورزش کنید و این برنامه را ۵ روز در هفته داشته باشید، نه تنها ضرر نکرده‌اید بلکه به هدف خود رسیده‌اید.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا افرادی که بیشتر زمان خود را در پشت میز کار سپری می کنند، مدام گردن خود را برای تایپ کردن به سمت صفحه کلید رایانه خم می کنند و یا برای صحبت کردن با تلفن در حین کار کردن، گوشی تلفن را با کمک شانه و سر خود به گوش خود می چسبانند، به کشیدگی مهره های گردن و از بین رفتن تعادل دائمی خود دامن می زنند.

علاوه بر این بی‌تحرکی زیاد برای قلب، مغز و سایز دور کمر افراد مضر است. همچنین پوک شدن استخوان ها از دیگر عوارض نشستن طولانی مدت است، فعالیت هایی مانند راه رفتن و دویدن باعث می شوند که استخوان های بالاتنه مستحکم تر، پر چگالی تر و قوی تر شوند.

کد خبر 315642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.