جراحی زیبایی بینی بدون درد و خونریزی، وجود ندارد/ لیفت بینی با نخ؛ روش کاملا موقتی

شمار زیادی از افرادی که خواهان جراحی زیبایی بینی هستند از نظر خود دلایل موجهی دارند، اما این افراد باید توجه داشته باشند که نوع بینی بر الگوی عمل تأثیر دارد و ممکن است عمل زیبایی بینی در برخی افراد رضایت بخش نباشد.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا، یکی از شایع ترین عمل های جراحی زیبایی، رینوپلاستی یا جراحی بینی است. در این عمل، جراح می تواند ظاهر بینی را بسته به شرایط آن، از راه های مختلف مانند تغییر سایز، شکل، زاویه تغییر دهد، علاوه بر آن مشکلات دیگر نظیر انسداد مسیر تنفس یا انحراف تیغه بینی را اصلاح کند.

در خصوص تازه های جراحی زیبایی صورت با «دکتر مهدی راستی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان» به گفتگو پرداختیم که مشروح آن در ادامه از نظرتان می گذرد:

در مورد تاریخچه جراحی پلاستیک توضیح دهید و علت اینکه برخی افراد جراحی زیبایی را با این عنوان خطاب می کنند، چیست؟

در واقع لغت پلاستیک از "پلاستیکوس"یک واژه یونانی گرفته شده است که به معنای چیزی را از نو ساختن بوده و در رشته جراحی زیبایی تغییر ایجاد می شود. بنابراین به جراحی زیبایی، جراحی پلاستیک گفته می شود که بر خلاف تصور عموم هیچ ارتباطی میان مواد پلاستیکی و این رشته وجود ندارد.

بشر از دیرباز به فکر برطرف کردن ایرادات چهره خود بوده است، به گونه ای که اولین جراحی پلاستیک موفقیت آمیز با توجه به لوح های یافته شده به دو هزار سال پیش از میلاد حضرت مسیح (ع) باز می گردد که در آن زمان هندی ها به منظور تنبیه افراد مجرم، بینی آنها را قطع می کردند و یک پزشک توانست برای نخستین بار بینی این افراد را ترمیم کند.

اما عمل جراحی پلاستیک به شکل امروزی از سال ۱۹۶۰ آغاز شد و نقطه اوج آن با توجه به تکنیک های عمل جراحی به سال ۲۰۰۰ میلادی باز می گردد که در این زمان جراحان با تجربه تر وارد صحنه شدند، عوارض عمل های زیبایی به وضوح کمتر شد و پیشرفت تکنولوژی باعث شد تا طرفداران این عمل های جراحی به مرور افزایش یابد.

آمار جراحی های زیبایی در ایران به چه صورت است؟

در ایران شایع ترین عمل جراحی زیبایی، عمل بینی و پس از آن عمل های جراحی مانند لیپوساکشن (کشیدن چربی های اضافی) است که بر روی اندام ها صورت می گیرد. این در حالی است که در کشورهای غربی شایع ترین عمل لیپوساکشن بوده و رینوپلاستی یا عمل زیبایی بینی در رتبه سوم قرار دارد. یکی از دلایل این موضوع این است که در کشورهای خاورمیانه فرم بینی تا حدی بزرگ تر است.

آیا بینی های گوشتی گزینه مناسبی برای عمل جراحی زیبایی بینی محسوب می شود یا خیر؟

منظور از بینی های گوشتی این است که نسبیت نسج نرم بینی (پوست) به اسکلت بینی (اسکلت و غضروف) بیشتر است. حال زمانی که حجم بینی عمدتا توسط نسج نرم تامین شود، می توان گفت که بینی فرد گوشتی است. علت اینکه گفته می شود بینی های گوشتی گزینه مناسبی برای عمل جراحی زیبایی بینی نیستند این است که در اینگونه عمل ها کاری بر روی پوست انجام نمی شود، بلکه اسکلت و غضروف بینی شکل داده می شود. بنابراین بینی گوشتی با عمل زیبایی تفاوت چندانی پیدا نمی کند.

در ایران عمل جراحی زیبایی بینی مساوی است با عمل کوچک کردن بینی، اما در سایر کشورهای جهان عمل زیبایی بینی به معنای عمل هارمونیک کردن و متناسب کردن بنی است، به گونه ای که لازم است حجم بینی در قسمت هایی کم شود و یا بالعکس در قسمت های دیگر به حجم بینی افزوده شود. این در حالی است که کلید موفقیت برای جراحی های زیبایی در بینی های گوشتی این است که حجم بینی کم نشود. برخی از بینی های گوشتی کوچک هستند که نتیجه خوبی از عمل زیبایی می گیرند، اما بینی های گوشتی که بزرگ هستند و ما جبور هستیم به اجبار حجم بینی را کم کنیم موارد مناسبی برای عمل های جراحی نیستند.

آیا عمل جراحی بینی بدون درد و خونریزی صحت دارد و لیفت بینی با نخ تا چه اندازه موفقیت آمیز است؟

در حال حاضر هیچ عمل جراحی زیبایی بینی بدون درد و خونریزی و بدون جراحی وجود ندارد . همچنین لیزر صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و هیچ عمل جراحی زیبایی بینی با لیزر در هیچ جای جهان وجود ندارد.

لیفت بینی با نخ در بهترین حالت خود نتیجه کوتاه مدت ۳ تا ۶ ماه دارد و بسیاری از بیماران شاکی هستند که هنوز یک ماه از زمان لیفت بینی با نخ نگذشته است که بینی به حالت اول بازگشته است. در واقع به دلیل اینکه اسکلت بینی تغییر نکرده است انجام  این کار در درازمدت نتیجه ای نخواهد داشت وحتی در صورت استفاده از بهترین نخ ها پوست پس از مدتی شل شده و به حالت قبل بر می گردد.

بهترین راهکار برای ترک خوردگی هایی که در دوران زایمان بر روی شکم ایجاد می شود چیست؟

خط هایی که به دنبال زایمان یا افزایش وزن ایجاد می شوند مانند ترک خوردن و یا شکسته شدن یک لایه از پوست است که متاسفانه راهکاری برای بهبود آن وجود ندارد و باید قبل از ایجاد شدن این ترک ها به فکر آنها باشیم.  برای مثال فرد باید در دوران بارداری پوست خود را مرطوب و چرب نگه دارد و همچنین توصیه می شود افراد از گن های مخصوص استفاده کنند.

این در حالی است که با عمل جراحی شکم و برداشتن پوست زیر ناف، می توان به طور فیزیکی پوست ترک خورده را برداشت. اما همواره به بیماران توصیه می شود پس از آخرین زایمان این کار را انجام دهند، زیرا ممکن است پس از این عمل جراحی امکان زایمان بیمار وجود نداشته باشد و یا اینکه بعد از آن زایمان هم امکان ایجاد ترک وجود دارد.

کد خبر 315638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.