اتوبوس های یورو ۴ برای معلولان مناسب است/ اتوبوس تندرو خیابان امام خمینی هدایت شده است

شهردار اصفهان گفت: عملیات اجرایی خط اتوبوس تندرو خیابان امام خمینی (ره) با اعتبار ۳۰ میلیارد آغاز شد این مسیر برای اولین بار در کشور به صورت هدایت شده احداث می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی نژاد در حاشیه مراسم رونمایی از یکصد دستگاه اتوبوس و بهره برداری از خط ۲ سامانه اتوبوس تندرو که در قالب شصت و نهمین برنامه از سری برنامه های هر هفته، چند افتتاح برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهارکرد:خوشبختانه از ابتدای فعالیت خود تاکنون به قول و عهدی که به شهروندان داده بودم پایبند و تمام پروژه ها را برای آرامش آنان اجرا کردیم.

وی با اشاره به اینکه شهر اصفهان به سمت شهر دوستدار طبیعت حرکت میکند، عنوان کرد: شهرداری اصفهان فقط به فکر اجرای فعالیت های عمرانی نبوده، و شهر را به یک شهر دوستدار محیط زیست تبدیل کرده است.

شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه خط ۲ سامانه اتوبوس تندرو با یک حرکت جهادی تکمیل و امروز نیز به بهره برداری رسید، ادامه داد:  خط دوم سامانه اتوبوس تندرو حدفاصل میدان قدس تا میدان جمهوری به طول ۴ کیلومتر و دارای ۸ ایستگاه تکمیل شد.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه برای ایستگاه های اتوبوس تندرو بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده است، عنوان کرد: همچنین عملیات اجرایی روسازی بتن مسیر با اعتباری بیش از یک میلیارد تومان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه هزینه های ترافیکی و دوربین های ثبت تخلف مسیر دوم بی. آر. تی نیز یک میلیارد تومان شده است، اظهار کرد: همچنین عملیات اجرایی خط اتوبوس تندرو خیابان امام خمینی (ره) با اعتبار ۳۰ میلیارد آغاز شد و این مسیر برای اولین بار در کشور به صورت هدایت شده احداث می شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه خط اتوبوس تندرو این مسیر به صورت دال بتنی پیش ساخته است و قابلت  اضافه ریل دارد، تاکید کرد: در آینده نزدیک نیز می توانیم تراموا را به این خط اضافه کنیم و به جای اتوبوس های تندرو در خیابان امام خمینی (ره) تراموا راه اندازی شود.

جمالی ن‍ژاد اظهار کرد: امروز بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال  پروژه برای کاهش آلودگی هوا و آرامش شهروندان افتتاح شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز یکصد دستگاه اتوبوس یورو ۴  با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان وارد ناوگان اتوبوس رانی شده است، عنوان کرد: ناوگان اتوبوسرانی جوان شده از همین رو بر اساس نیاز سنجی از شهروندان می توانیم  سرویس دهی اتوبوس ها را به صورت شبانه فعال کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اتوبوس های جدید برای معلولان مناسب سازی شده است، گفت: باید بستری آماده شود تا سالمندان، معلولان و جانبازان بتوانند از اتوبوسها استفاده کنند از همین رو  اتوبوس های که خریداری شده از پیشرفته ترین اتوبوس های کشور است و رمپ برای معلولان همچنین جایگاهی نیز داخل اتوبوس برای ویلچر نشینان تعبیه شده است.

کد خبر 315474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.