شرح این واقعه دیدن دارد...

برگزاری کنسرت نمایش «سی» از رخدادهای هنری مهم و قابل توجه اینروزهای کشور است.

به گزارش ایمنا، ترکیب دو هنر نمایش و کنسرت که هر کدام اقتضائات و ویژگی های خودش را دارد می تواند جذابیت های تازه ای که مخاطب ایرانی با آن آشنایی چندانی ندارد را به ظهور برساند. به خصوص اگر این اجرا با حضور جمعی از هنرمندان شاخص و برجسته موسیقی و سینما همراه باشد.

کنسرت نمایش «سی» که بر اساس داستان های شاهنامه فردوسی بزرگ طراحی شده، صدای آواز دلنشین و اسطوره ای همایون شجریان به آهنگسازی سهراب پورناظری را بر خود دارد و با ایفای نقش بهرام رادان، سحر دولتشاهی، مهدی پاکدل و صابر ابر به کارگردانی «علی اصغر دشتی» در کاخ سعدآباد تهران اجرا شده است.

متن این اثر را نغمه ثمینی از قسمت های مختلف شاهنامه فردوسی اقتباس و ترکیب کرده و همچنین از حمید نعمت الله هم به عنوان مشاوره این پروژه یاد شده است.

خط اصلی نمایشنامه، داستان زال و رودابه است و ارجاع هایی که به حدیث نفس ضحاک می دهد و رویاها و کابوس هایی که زال دارد و در ادامه از پس خیال اندیشی اش به رستم و سهراب و اسفندیار می رسیم.

اجرای کنسرت نمایش «سی» اگرچه در چند مورد به مذاق منتقدین خوش ننشسته و بعضی از آنها رویکردی انتقادی به بخش نمایشی آن داشته اند، اما همین قدر که گام بزرگ و موثری را در اجرای آثار متفاوت برداشته و توانسته تعداد قابل توجهی از علاقمندان به دو حوزه نمایش و موسیقی را به فضای باز و دلنشین کاخ سعدآباد بکشاند، امیدوار کننده است.

به امید روزهایی که در شهرهای مختلف کشورمان، و به ویژه نصف جهان شاهد برگزاری چنین برنامه هایی باشیم.

کد خبر 315239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.