برگزاری سالانه ۲۰۰ مجلس تعزیه در شهرضا

شهرضا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: در شهرستان شهرضا ٤٥٠ نفر در قالب ٢١ گروه تعزیه فعالیت دارند که هر ساله حدود ٢٠٠ مجوز اجرا برای این گروه ها صادر می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدعلی جعفری در نخستین جلسه شورای تعزیه این شهرستان در سال جاری، عنوان کرد: هدف از تشکیل شورای تعزیه ساماندهی و نظارت بیشتر بر گروه‌های تعزیه شهرستان است.

وی اظهار کرد: قداست و جایگاه مذهبی تعزیه در بین ملت ایران باعث اهمیت توجه بیشتر به این هنر آیینی و متمایز کردن آن از دیگر نمایش‌ها شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا بیان کرد: از جمله مهمترین وظیفه شورای تعزیه می‌توان به برنامه ریزی، ساماندهی، پیگیری اخذ مجوزها و نظارت بر ادبیات گروه‌های شبیه خوانی است.

جعفری با تأکید بر ضرورت برگزاری کلاسهای آموزشی ویژه تعزیه خوانان، اظهار کرد: این اقدام برای ارتقاء سطح کیفیت فعالیت گروه‌های تعزیه خوانی و تربیت نسل جوان علاقه مند به این هنر آیینی بسیار لازم و مفید است.

وی گفت: شورای تعزیه باید نظارت بیشتری بر گروه های تعزیه شهر و روستا برای اجرای صحیح و استفاده از نسخ معتبر تعزیه داشته باشد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا تصریح کرد: در شهرستان شهرضا ٤٥٠ نفر در قالب ٢١ گروه تعزیه فعالیت دارند که هر ساله حدود ٢٠٠ مجوز اجرا برای این گروه ها صادر می شود.

کد خبر 315211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.