ابهام در پروژه قطار سریع‌السیر تهران- اصفهان

معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای به آخوندی از عدم تعیین تکلیف بسیاری از ایرادات اساسی مطرح شده درباره پروژه قطار سریع السیر تهران ـ اصفهان انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رضا ویسه، معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور در نامه ای به آخوندی در تاریخ ۹ مرداد ۹۶ در خصوص عدم تعیین تکلیف پروژه قطار سریع السیر تهران ـ قم ـ اصفهان اعتراض کرد.

در این نامه با اشاره به گذشت زمان طولانی از اجرای پروژه و تلاش های زیادی که برای تأمین فاینانس آن شده، آمده است: با این حال اجرای این طرح با استفاده از برنامه زمان بندی مشخص با ابهام روبه رو است.

ویسه با انتقاد از مرتفع نشدن برخی از ایرادات اساسی وارد شده به طرح، آورده: عدم تکمیل مهندسی و نقشه طرح و تغییرات مکرر در ابعاد آن، اختلاف نظر میان دستگاه های دخیل در پروژه در مسائل اجرایی طرح مانند تعداد ایستگاه ها و جانمایی آنها و سرعت قطار، مشخص نبودن نحوه عبور پروژه از دریاچه نمک و نداشتن تأییدیه زیست محیطی در این خصوص، مشخص نبودن نحوه تأمین اعتبار پروژه، مازاد بر فاینانس و موارد دیگر سبب می شود تا در صورتی که تعیین تکلیف نشوند، تبعات غیر قابل دفاعی برای دولت و وزارت راه و شهرسازی به وجود بیاید.

وی با اشاره به گزارش ۱۳ تیر امسال یکی از رسانه ها در خصوص عدم اجرا شدن وعده روحانی در سفر استانی به اصفهان مبنی بر تکمیل و راه اندازی قطار سریع السیر تهران ـ قم ـ اصفهان علی رغم گذشت سه سال از اعلام این وعده رئیس جمهور و نیز گزارش یکم خرداد سال جاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) مبنی بر وجود مشکلات فراوان در اجرای این طرح، نامه ۳ اردیبهشت امسال شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور را یادآور می شود که در آن از پیشبرد مطلوب کار سخن رفته است.

براین اساس، معاون جهانگیری در انتهای نامه از آخوندی خواسته تا در این پروژه مداخله جدی کرده، مشکلات آن را مرتفع کند و آخرین اقدامات انجام شده را به این معاونت ارائه دهد.

تصویر نامه معاون هماهنگی و نظارت جهانگیری به وزیر راه و شهرسازی

کد خبر 315205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.