شریعتمداری در وزارت صنعت موفق عمل می‌کند/ضرورت تسریع پروژه های نیمه تمام در برنامه آخوندی

نماینده مردم سمیرم در مجلس با اعتقاد بر اینکه شریعتمداری می تواند در وزارت صمت موفق عمل کند و موافق تصدی اش در این وزارتخانه است، گفت: یکی از اشکالات دوره وزارت آخوندی در وزارت راه و شهرسازی پروژه های نیمه تمام عمرانی است که در صورت رای اعتماد مجدد از مجلس باید این طرح ها را به اتمام برساند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا اصغرسلیمی در خصوص وزرای پیشنهادی تیم اقتصادی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: حجتی باید با برنامه ریزی جامع در راستای آمایش  تولید و ثبات قیمت ها در بازار کشاورزی اقدامات اساسی را تدارک ببیند زیرا ما شاهد نوسانات نرخ محصولات کشاورزی در شرایطی هستیم که کشاورزان در برخی مواقع نمی توانند  محصولات را با نرخ منطقی به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه حجتی باید دست دلالان را بازار کشاورزی حذف کند تا سود واقعی تولید در جیب کشاورزان برود، تصریح کرد: نمره حجتی در دوره وزارت اش متوسط است اما بنده  فکر می‌کنم بهارستان یکبار دیگر رای اعتماد به وزیر پیشنهادی کشاورزی بدهد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس همچنین درباره وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، گفت: یکی از اشکالاتی که در دوره وزارت آخوندی می توان برشمرد، پروژه های نیمه تمام عمرانی است و ما  انتظار داریم اگر آخوندی رای اعتماد مجدد از  مجلس بگیرد،  بالاترین زمان را صرف راه های روستایی و بین شهری کند و اگر این مهم عملیاتی نشود بدیهی است که افزایش مهاجرت روستاییان به شهرها را بیش از گذشته شاهد هستیم.

وی همچنین درباره وزیر پیشنهادی نفت نیز، خاطرنشان کرد: نظر بنده نسبت به زنگنه مشروط است زیرا باید برنامه‌های ایشان را با نگاه اجمالی بررسی و سپس اعلام کنم موافق، مخالف یا ممتنع هستم.

سلیمی همچنین درباره وزیر پیشنهای نیرو، تصریح کرد: با توجه به اینکه بحران آب  بطور مستقیم با امنیت کشور سروکار دارد باید دید، برنامه های بی طرف می تواند تضمین کننده مدیریت بهینه مصرف آب در کشور باشد یا خیر بنابراین رای بنده به ایشان مشروط است تا پس از مشاهده برنامه اجرایی ایشان نظر نهایی ام را اعلام کنم.

وی همچنین دربار کرباسیان به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد نیز، گفت: باید دید وزیر پیشنهادی اقتصادی می تواند نرخ کالاهای اساسی-غذایی شهروندان را به آرامش برساند، اما رای بنده در نهایت نسبت به ایشان مشروط است و اگر کرباسیان برنامه قانع کننده ای درباره به ثبات رساندن نرخ کالاهای اساسی و غذایی و شهروندان و دیگر  محورهای اساسی اقتصادی ارائه  دهند بنده به ایشان رای موافق می دهم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس درباره وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز،  تصریح کرد: جوانی آذری جهرمی امتیاز  مثبتی از این نگاه به شمار می آید که باید به جوانان میدان  داده شود، اما هم اکنون ورود کودکان و نوجوانان به فضای مجازی بسیار گسترش یافته است و در این راستا باید ملاحظه کنیم که برنامه های ایشان می تواند سد محکمی در برابر  بدآموزهای فضای مجازی باشد.

 وی افزود: اگر ایشان بتوانند فضای سایبر و مجازی را ساماندهی کند، بنده با تصدی آذری جهرمی در  پست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موافق  هستم.

 سلیمی همچنین درباره وزیر پیشنهادی صنعت شریعتمداری نیز، یادآور شد: عملکرد شریعتمداری وزارت بازرگانی مناسب بوده است بنابراین اعتقاد دارم ایشان می تواند در وزارت صنعت و معدن تجارت موفق عمل کند و بنابراین برای تصدی ایشان در وزارت صنعت،  معدن و تجارت موافق هستم.

 سخنگویی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه نظر بنده نسب به حجتی مشروط است، گفت: صنعت کشاورزی ما با مشکلاتی نظیر خشکسالی دست و پنجه نرم می کند و این در  حالیست که مراکز تحقیقاتی کشاورزی نیز  به نحو مطلوب در کشور نداریم بنابراین حجتی باید با نظارت جامع  برنامه ای ترسیم کنید که مشکلات خرد و کلان در صنعت کشاورزی را  در برگیرد.

کد خبر 315124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.