صادرات ۶ میلیون و ۸۵۴ هزار مرسوله پستی تا پایان تیر ماه از اصفهان

مدیر کل پست استان اصفهان با اشاره به اینکه تا پایان تیرماه امسال پنج میلیون و ۹۴۱ هزار مرسوله وارد استان و ۶ میلیون و ۸۵۴ هزار مرسوله از استان اصفهان صادر شده است، گفت: در این مدت ترافیک پستی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد در زمینه ارسال مرسولات افزایش داشته است.

به گزارش ایمنا، سعید رجالی با اشاره به واردات ۵ میلیون و۹۴۱ هزارمرسوله به استان و صادرات ۶ میلیون و ۸۵۴ هزار مرسوله از استان در چهار ماه نخست امسال، گفت: رشد ترافیک مرسولات در این مدت ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه متوسط واردات مرسولات پستی به استان در روز ۴۸ هزار مورد و صادرات نیز ۵۶ هزار مورد است، افزود: در حال حاضر یک هزار و ۱۶ واحد پستی و ۲۲۳ خط پستی در استان فعال است و در مجموع دو هزار نفر در استان در این زمینه شاغل هستند.

مدیرکل پست استان اصفهان اظهار داشت: به ازای هر ۴ هزار و ۸۰۲ نفر جمعیت و هر ۱۰۵ کیلومترمربع مساحت استان، یک واحد پستی فعال وجود دارد.

وی همچنین گفت: در سه سال گذشته ۳۲۴ قرارداد با سازمان ها و اشخاص حقیقی و حقوقی منعقد شده است.

رجالی در ادامه با اشاره به اینکه نخستین برنامه ۱۶ گانه ای که شرکت ملی پست جمهوری اسلامی برای دولت دوازدهم در نظر گرفته است تجارت الکترونیک است، افزود: شرکت پست این توانایی را دارد که در زمینه بسته بندی، توزیع، حمل و نقل و تبلیغ کالاها با بخش های مختلف همکاری کند و مشاغل خانگی و خُرد نیز می توانند برای معرفی خود و فروش کالا در کشور و حتی فرامرزی از طریق این شرکت اقدام کنند.

تجارت الکترونیک اصفهان کمتر از حد انتظار است

وی تصریح کرد: در نظر داریم تا سال ۱۴۰۰ برای هر شهروند ایرانی سرانه یک را داشته باشیم یعنی به ازای هر نفر یک مرسوله اینترنتی در سال داشته باشیم.

مدیرکل پست استان اصفهان تاکید کرد: بخش های مختلف مانند نظام صنفی رایانه، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن و حتی پلیس فتا نیز باید در زمینه تجارت الکترونیک همکاری کنند.

وی یادآور شد: در چهار ماه نخست امسال واردات مرسوله خرید و فروش اینترنتی به استان اصفهان یک هزار و صادرات از استان ۲۳۰ مورد بوده است که این میزان صادرات مرسوله اینترنتی (تجارت الکترونیک) برای استان بسیار کم است.

رجالی تاکید کرد: میزان واردات مرسولات خرید و فروش اینترنتی در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته در حالی که در بخش صادرات تغییری نداشته است.

وی خرید و فروش های اینترنتی در این منطقه را کمتر از حد انتظار ارزیابی کرد و گفت: اصفهان با توجه به توانمندی های بسیار در زمینه کسب و کار و اقتصاد، می تواند به پایتخت تجارت الکترونیک استان تبدیل شود.

۴۰ درصد پذیرش و تحویل کارت های ملی هوشمند مربوط به اداره پست است

مدیرکل پست استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه ۶۳ ایستگاه پذیرش کارت ملی هوشمند در ۳۵ نقطه و ۴۰ ایستگاه تحویل کارت در استان راه اندازی شده است، گفت: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون ۸۰۰ هزار کارت ملی را پذیرش و دریافت کرده و۶۰۰ هزار کارت ملی هوشمند به شهروندان تحویل داده است.

وی ۴۰ درصد پذیرش و تحویل کارت های ملی هوشمند را مربوط به اداره پست دانست و افزود: این ایستگاه ها برخلاف ظرفیت پذیرش روزانه ۴ هزار نفر، با ۲۵ درصد ظرفیت فعالیت می کنند و با توجه به پایان مهلت صدور کارت های ملی جدید، باید از طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی شود تا صدور کارت ملی هوشمند را به روزهای پایانی سال موکول نکنند.

رجالی یادآور شد: ۱۸۰ هزار کارت نیز در ایستگاه های تحویل کارت فعال است که هنوز صاحبان آن برای تحویل گرفتن مراجعه نکرده اند.

وی همچنین پیرامون استانداردسازی نشانی ها و کدپستی ده رقمی نیز، بیان داشت: هم اکنون ۶۰ درصد منازل شهر اصفهان پلاک پستی درب منازل ندارند.

سامانه سیماک مانع زمین‌خواری می‌شود

معاون فنی اداره کل پست استان اصفهان گفت: ساخت و سازهایی که خارج از محدوده قانونی انجام و به‌ عنوان خط قرمز محسوب می‌شوند، با سامانه سیماک اجازه چنین بی‌قانونی‌هایی داده نمی‌شود.

محمد ناصحی با تاکید بر اینکه دولت‌ها همواره به دنبال ایجاد شفافیت اقتصادی هستند و اگر توانستند شفافیت اقتصادی ایجاد کنند دولت الکترونیک نیز اجرا می‌شود، بیان داشت: گردش پول و کالا، هویت افراد و هویت مکان سه محور مهم در شفافیت اقتصادی است؛ احراز هویت مکان بر عهده سه دستگاه است که شرکت ملی پست یکی از این دستگاه‌ها است.

وی با اشاره به مصوبه هیأت دولت مبنی بر واگذاری اجرای جی‌نف و سیماک به شرکت ملی پست، بیان داشت: دستگاه‌هایی که متولی هستند مانند بنیاد مسکن، سازمان ثبت‌اسناد، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، میراث فرهنگی، سازمان محیط‌زیست و ... به‌ صورت جزیره فعالیت می‌کنند و استعلامات به‌ صورت فیزیکی انجام می‌شود که این باعث مخدوش شدن اطلاعات می‌شود که سامانه سیماک از این اشتباهات جلوگیری می‌کند.

معاون فنی اداره کل پست استان اصفهان آغاز طرح را به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دانست و افزود: دهیاری‌های  و شهرداری‌های کل استان، جهاد سازندگی و بقیه سازمان‌های مربوط آموزش خواهند دید؛ ممکن است اطلاعاتی که در سازمان ثبت‌اسناد است با اطلاعات موجود در جهاد سازندگی، تناقض‌هایی داشته باشد؛ یکپارچه کردن اطلاعات از بروز این‌گونه موارد جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: سالانه ۱۰ میلیون استعلام فیزیکی بین دستگاه‌های کشور در حال انجام است؛ با این سامانه دیگر استعلامات فیزیکی معنا ندارد و حدود ۱۳۰ میلیون سفر درون‌شهری و برون‌شهری کاهش پیدا می‌کند؛ ساخت سازهایی که خارج از محدوده قانونی انجام می‌شود به‌ عنوان خط قرمز محسوب می‌شوند و با این سامانه اجازه چنین بی‌قانونی‌هایی داده نمی‌شود؛ مبارزه با زمین‌خواری با این سامانه امکان‌پذیر خواهد بود.

اعتبار کارت‌های هوشمند ملی تا پایان امسال است

معاون فنی اداره کل پست استان اصفهان با اشاره به ساماندهی هویت ملی افراد توسط کارت ملی هوشمند، بیان داشت: از دو سال پیش که کار شروع‌ شده است ۶۳ ایستگاه پذیرش کارت ملی هوشمند در ۳۵ نقطه و ۴۰ ایستگاه تحویل کارت هوشمند احداث‌ شده است؛ ۸۰۰ هزار نفر در خواست کارت هوشمند دادند که ۶۰۰ هزار کارت، تحویل شهروندان داده‌شده است.

وی با اشاره به اعتبار کارت‌های هوشمند ملی تا پایان سال جاری، گفت: با توجه به تراکمی که ممکن است در پایان سال پیش بیاید از شهروندان تقاضا می‌شود تا زمان کافی هست برای دریافت کارت ملی هوشمند مراجعه کنند؛ ۱۸۰ هزار کارت در واحدهای پستی وجود دارد که علیرغم ارسال چندین‌باره پیامک برای مردم، ولی هنوز آن‌ها را تحویل نگرفته‌اند.

ناصحی گفت: برای تحویل کارت ملی هوشمند در محل نیز رایزنی‌هایی انجام‌شده است که البته به یک سری زیرساخت‌هایی نیازمند است و درصورتی‌که این امکان فراهم شود؛ کارت‌های ملی را درب منزل تحویل مردم خواهیم داد.

کد خبر 315089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.