افتتاح شهرک سلامت  پس از معرفی وزیر بهداشت دولت دوازدهم انجام میشود

قائم مقام شهردار در امور سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان اعلام کرد: بنا به درخواست دفتر وزیر علوم مراسم افتتاح فاز اول شهرک سلامت با ۱۰ روز تأخیر انجام می شود تا معرفی وزیر انجام و در ابتدای شهریور ماه این رویداد مهم محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به دفعات مکرر خیابانی را برای یافتن جای پارک پیموده باشید و آنقدر آشفته و پریشان شوید که بدون رسیدن به هدف مسیر خانه را در پیش گرفته باشید.

مسأله ای که امروزه به عنوان یک معضل بزرگ در کلانشهر اصفهان مطرح است، تمرکز خدمات درمانی و پزشکی و همچنین مطب های پزشکان در مناطق مرکزی شهر همچون خیابان های آمادگاه و شمس آبادی است که علاوه بر ترافیک شدید در این مناطق، حتی رفت و امد مردم به صورت پیاده را هم با مشکل مواجه ساخته است.

 آری... از آشفته بازاری که بر مراکز درمانی سایه انداخته سخن می گویم و این که وجود مراکز درمانی و مطب های فراوان در یک ناحیه خاص و مرکز شهر می تواند آرامش بیمار و حتی پزشک را مختل کند و روند بهبودی او را با مشکل مواجه کند.

برای رفع این مشکل شورای سوم اسلامی شهر اصفهان در خرداد ماه ۸۷ به دلیل تمرکز مطب پزشکان و مراکز خدمات پزشکی در خیابان های مرکزی شهر و بر اساس تصمیم کمیته بهداشت شورای اسلامی شهر اصفهان مقرر کرد ۵ شهرک سلامت در نقاط مختلف این شهر احداث شود.

به دنبال این تصمیم تعیین شد طراحی این شهرک ها به گونه ای باشد که نیاز بیماران و همراهان آنها را پاسخگو باشد و با جذابیت های خاص باعث تشویق و ترغیب پزشکان به انتقال مطب های خود به این شهرک ها شود.

در این راستا اولین شهرک سلامت این کلانشهر به منظور دسترسی آسان شهروندان به امکانات بهداشتی و درمانی در ضلع شرقی اتوبان شهید آقابابایی و در مجاورت حلقه سوم ترافیکی شهر جانمایی و در مهرماه سال ۹۰ با حضور پروفسور سمعیی کلنگ اجرای آن به زمین زده شد.

حالا خبرها حاکی از آن است فاز نخست  شهرک سلامت اصفهان که عنوان نخستین شهرک سلامت در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است، آماده بهره برداری است.

تغییر کابینه دولت، افتتاح فاز اول شهرک سلامت را به تأخیر انداخت

شهرک سلامت یکی از بزرگترین پروژه‌هایی به شمار می‌رود که در این منطقه شهری در حال ساخت است؛ این پروژه با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی در مرحله تکمیل قرار دارد.

احداث این شهرک سلامت یکی از طرح های منحصر به فرد اصفهان است که شهرداری با واگذاری زمین و صدور پروانه در احداث آن سهیم است.

قائم مقام شهردار در امور سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان می گوید: احداث اولین شهرک سلامت با توجه به طرح و ایده منحصر به فرد افتخاری برای شهروندان است همچنین برای جذب توریسم درمانی موفق ترین طرح خواهد بود.

سید مرتضی حسام نژاد درگفتگو با خبرنگار "ایمنا" با بیان اینکه مجموعه های تجاری ساخته شده در این شهرک در خصوص خدمات پزشکی و پیراپزشکی فعالیت خواهند داشت، ادامه می دهد: یک واحد سوپر مارکت بزرگ نیز در شهرک سلامت که برای عرضه کالاهای ارگانیک فعالیت خواهد داشت، در فاز اول افتتاح می شود.

وی تصریح می کند: فاز اول شهرک سلامت که شامل تعدادی از کلینیک ها و بخشی از مجموعه های تجاری مرتبط با بحث سلامت شهرک است، قرار بود ۱۷ مردادماه سال جاری و همزمان با روز خبرنگار مورد بهره برداری قرار گیرد اما با توجه به تغییر کابینه دولت، افتتاح آن با کمی تأخیر مواجه شد.

 قائم مقام شهردار در امور سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان می افزاید: از دفتر وزیر علوم درخواست کردند تا مراسم افتتاح فاز اول شهرک سلامت با ۱۰ روز تأخیر انجام شود تا معرفی وزیر انجام و در ابتدای شهریور ماه این رویداد مهم محقق شود.

وی خاطرنشان می کند: فازهای بعدی شهرک سلامت نیز به تدریج آماده بهره برداری خواهند شد.

حسام نژاد معتقد است پروژه بزرگ شهرک سلامت الگویی برای توسعه خدمات پزشکی و درمانی در کشور  است.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۴۰ هزار سفر در روز به سمت خیابان های آمادگاه و شمس آبادی این شهر انجام می‌شود، می گوید: ساخت شهرک سلامت در نزدیکی اتوبان‌های شهر برای دسترسی‌ آسان تر شهروندان به مراکز درمانی پیش بینی شده و قطعاً در کاهش آلودگی هوا و ترافیک هسته مرکزی شهر اصفهان مؤثر خواهد بود.

کد خبر 315048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.