اجرای طرح مدیریت یکپارچه املاک در استان زمینه ساز کاهش زمین خواری و تخلف

مدیرکل پست استان اصفهان از اجرای طرح «سیماک» (مدیریت یکپارچه املاک) در استان اصفهان خبرداد و گفت: با الکترونیک شدن پرونده‌های املاک از زمین‌خواری و جعل سند پیشگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، سعید رجالی امروز در نشست خبری اظهار کرد: اصفهان ظرفیت تبدیل‌شدن به پایتخت الکترونیک کشور را دارد درحالی‌که آمار خریدوفروش اینترنتی قابل‌قبول نیست.

وی از راه‌اندازی سامانه سیماک «سامانه مدیریت یکپارچه املاک کشور» در استان اصفهان خبر داد و افزود: بنا بر مصوبه قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی، اداره پست مجری طرح سیماک در کل کشور خواهد بود و استان اصفهان به‌عنوان یازدهمین استان این سامانه را راه‌اندازی و اجرا خواهد کرد.

مدیرکل پست استان اصفهان بابیان اینکه در جریان این طرح پست اصفهان با ۲۸ دستگاه دولتی و ۳ دستگاه خصوصی ارتباط برقرار می‌کند، بیان کرد: با اجرای این طرح نزدیک به ۷۰درصد از استعلامات فیزیکی حذف‌شده و با الکترونیک شدن پرونده‌های املاک از زمین‌خواری و جعل سند پیشگیری می‌شود.

وی از اجرای طرح «GNAF» (مدیریت نشانه مفهوم مرجع) خبر داد و گفت: این طرح ازجمله طرح‌های ملی بود که در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، در استان اجراشده و از بسیاری از موازی کاری‌ها جلوگیری کرد.

رجالی بابیان اینکه اگر خواستار اجرای دولت الکترونیک هستیم باید زیرساخت‌های اجرای این طرح‌ها را فراهم کنیم، ادامه داد: متأسفانه در استان اصفهان ۶۰ درصد املاک و منازل کد پستی ندارند و این برای شهری مثل اصفهان پذیرفتنی نیست بر این اساس اداره پست استان پیگیر فراهم ساختن زیرساخت‌های موردنیاز برای اجرای دولت الکترونیک در استان است.

وی در ادامه گفت: نشست تخصصی توسعه بازار یکی از اقدامات اداره کل پست استان اصفهان بود که ۱۴ و ۱۵مرداد با حضور معاون وزیر ارتباطات، هیئت‌مدیره پست کشور و مدیران ۱۲استان کشور برگزار شد.

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان ظرفیت تبدیل‌شدن به پایتخت الکترونیک کشور را دارد درحالی‌که آمار خریدوفروش اینترنتی قابل‌قبول نیست، اظهار کرد: اداره کل پست استان درصدد است طرح حمل‌ونقل و توزیع مویرگی کالا و گیت وی پست را با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال اجرا کند.

وی با بیان اینکه ۲هزار نفر در سطح استان اصفهان به ارائه خدمات پستی مشغول‌ هستند، گفت: روزانه ۴۸هزار مرسوله وارد ۵۶هزار مرسوله از استان خارج می‌شود همچنین در هرروز هزار مرسوله اینترنتی به استان واردشده و ۲۳۰مرسوله اینترنتی خارج می‌شود که باوجود افزایش ۲۰درصدی ورود مرسولات اینترنتی، درزمینهٔ خروج افزایشی نداشته‌ایم.

رجالی از انعقاد ۴۶قرارداد با سازمان‌های مختلف در ۴ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: ۲۶هزار و ۶۱۷فقره مرسوله از سازمان‌های مختلف دریافت کرده‌ایم.

وی افزود: اپلیکیشن POSTMAN  تا یک‌ماهه آینده در شهر اصفهان و ظرف سه ماه آینده در سایر شهرستان‌های استان اصفهان  به‌صورت هدفمند اجرا می‌شود.

کد خبر 315014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.