پلیس جلوی تخلفات کارناوال های عروسی را بگیرند/ دغدغه شهرداران مناطق تنها تحقق بودجه است

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان با اشاره به مزاحمت های کارناوال عروسی گفت: پلیس و دادگستری با اخذ تعهداتی باید جلوی این رویه را بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا شیران در آخرین نطق خود در شورای شهر دوره چهارم، اظهار کرد: نکاح سنتی پسندیده و الهی است و خانواده ها با هزینه های زیاد در شبی میمون آغاز زندگی جدید را جشن می گیرند، اما متاسفانه اتفاقاتی ناپسند که خارج از کنترل عروس و داماد است در چنین شبی رخ می دهد که شیرینی جشن را تلخ می کنند.

وی افزود: ترافیک های ایجاد شده حاصل از تردد خودروهای عروسی، متاسفانه در محور های شمالی به جنوبی و شرق به غرب شهر مزاحمت هایی را برای خودروهای عادی و آمبولانس ها ایجاد می کند و در برخی از اوقات نیز راه بندان و یا سایر حرکت های نابخردانه انجام می شود.

شیران ادامه داد: نشستن لب پنجره خودروها با حرکت های خطرناک، همگی از موضوعاتی است که در شان این سنت الهی نیست و باید جلوی این ها گرفته شود و برای حل این موضوع پلیس و داگستری از طریق دفاتر ازدواج ورود کنند.

نبود حصار خط های ویژه و فرهنگ سازی

شیران در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به نبود حصار در حاشیه مسیر تردد «بی آر تی» گفت:  دیدید که می توان خطوط ویژه بدون حصار ایجاد کرد و اینجا نقش فرهنگ سازی ترافیکی خوش درخشید اما طی بازدیدی که از این خط داشتم پیشنهاداتی می کنم.

وی افزود: لازم نیست در روزهایی مانند ۵ شنبه و جمعه که جمعیت بیشتری از مردم راهی آرامستان رضوان هستند ممنوعیت برای تردد در خط ویژه برای خودروهای عادی باشد. همچنین نبود حصار برای تردد آمبولانس ها بسیار خوب است.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان بیان کرد: از مسئولان شهری و پلیس درخواست دارم این موضوع را بررسی کنند تا اجرایی شود همچنین این موضوع را در مکان های دیگر هم می توان اجرایی کرد.

موتورهای حمل غذا نباید مزاحمتی برای مردم داشته باشند

شیران در بخشی دیگر از صحبت های خود با بیان اینکه باید موتور سیکلت های حمل غذا تردد امنی در شهر داشته باشند و برای مردم مزاحمت ایجاد نکنند گفت: قرار نیست برای سیر کردن شکمی با غذای گرم ظلمی شود و یا قرار نیست برای کسب لقمه نانی این و آن را بترسانیم.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان اذعان کرد: پیشنهاد می شود پلیس راهور و رستوران ها مسئولیت این موتور ها را با اخذ تعهد از موتور سوار و رستوران دار بگیرند تا مزاحمتی در خیابان ها برای مردم ایجاد نشود. این کارها خارج از شان انسان هاست و به این موضوعات دقت کنید.

دغدغه شهرداران مناطق تنها تحقق بودجه است

شیران در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به اصلاح واژه های ترافیکی گفت: این واژه ها نیاز به ویرایش هایی دارد. مثلا در بزرگراه نوشته است «مراقب کودکان باشید.» منظور این جملات چیست؟

وی در ادامه صحبت هایش با اشاره به دغدغه شهرداران مناطق در مورد تحقق منابع مالی گفت: در برخی از سیستم های شهری غربی اگر مردم بدهی خود را به برخی از ادارات نپردازند، شرکتی ثالث بدهی ها را جمع آوری می کند.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان تصریح کرد: در شهر ما هم سالهاست شهرداری ها تلاش می کنند و از دل و جان کار می کنند تا دستور شهرداری مرکزی مبنی بر تحقق بودجه ها اجرایی شود.

شیران بیان کرد: آیا این افراد مثل همان افراد عمل نمی کنند؟ شهرداری بودجه ای را اعلام می کند و در یک سال تنها به محقق شدن این رقم می اندیشند. با این رویه تنها فکر و ذکر شهرداران مناطق محقق شدن این بودجه هاست و تنها به فروش تراکم فکر می کند.

وی با اشاره به مشکلات ترافیکی در مناطق شهر گفت: پیشنهاد می شود در هر منطقه شهرداری، گروهی از مسئولان مانند شهرداری منطقه، معاون ترافیک شهرداری و سایر صاحب نظران گرد هم آیند تا به مشکلات ترافیکی منطقه بیشتر رسیدگی شود.

کد خبر 314957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.