رشد اجاره بهای مسکن با روند کاهشی نرخ تورم در تضاد است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با وجود روند کاهشی نرخ تورم، هرساله نرخ اجاره بهای مسکن با افزایش قابل توجه روبرو می شود، بنابراین باید ساخت مسکن اجتماعی و استیجاری به سرانجام برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا زهرا سعیدی درخصوص افزایش اجاره بهای مسکن در کشور، بیان داشت: با وجود اینکه بازار خرید و فروش مسکن کشور در رکود بوده و با افزایش شدید قیمت خانه در چند سال گذشته روبرو نشده است، اما نرخ اجاره بها با رشد قابل توجهی مواجه شده است.  

نماینده مردم مبارکه در مجلس ادامه داد: به دلیل اینکه قدرت خرید مردم کاهش یافته ، باید پذیرفت مردم برای تامین مسکن با هزینه های بالایی روبرو هستند و بنابراین باید از تجربیات کشورهای موفق در این رابطه استفاده شود.

وی ادامه داد: افزایش نرخ اجاره بها در چند سال گذشته تداوم داشته است و با توجه به رکود در اقتصاد کشور و کاهش درآمدها، بسیاری از خانوارها با مشکل جدی در این زمینه روبرو هستند.

سعیدی افزود: در بسیاری از شهرستان ها که مردم با مشکل بیکاری یا کاهش سطح درآمدها روبرو هستند، هزینه های اجاره بها، بطور نسبی بالا محسوب می شود، این در حالی است که یکی از بدیهی ترین مسائل برای رفاه خانوارها تامین مسکن حداقلی است.

وی بیان داشت: تجربه بیانگر این است قیمت مسکن و اجاره بها تحت تاثیر قیمت مسکن و اجاره بها در پایتخت است و معمولا موج افزایش قیمت ها در بازار مسکن تهران، بعد از گذشت چند ماه به مراکز استان و شهرستان منتقل می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: برای خروج اقتصاد از رکود باید صنایع وابسته به بخش مسکن، تقویت شوند و بازار فروش محصولات در این بخش رونق یابد.

وی یادآور شود: وزارت راه و شهرسازی باید تدابیری اتخاذ کند تا بازار اجاره بهای مسکن در تمامی شهرها ساماندهی شود به دلیل اینکه توجیهی ندارد که با وجود روند کاهشی نرخ تورم هرساله قیمت اجاره بها با افزایش محسوس روبرو شود و در این راستا باید ساخت مسکن اجتماعی و استیجاری به سرانجام برسد.

کد خبر 314757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.