حضور سرمایه گذاران برای شهر ضروری است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سرمایه گذاران کمک بزرگی به امور شهری و سرزندگی شهر می کنند از همین رو همدل شدن آنان با شهرداری امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ‌ علیرضا نصراصفهانی در برنامه تلویزیونی "اینجا اصفهان " اظهار کرد: برای سرعت بخشی به فعالیت و ساماندهی امور کارها باید از فناوریهای نوین استفاده شود و برگزاری نمایشگاه بین المللی فناوری های نوین شهری در همین راستا برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از فناوری های نوین در دستور کار شهرداری است، افزود: با استفاده از فناوری های نوین شهری می توان در جهت توسعه شهر گام برداشت.

نصر اصفهانی با بیان اینکه شرکت های داخلی و خارجی تولیدات خود را در این نمایشگاه عرضه کرده اند، عنوان کرد: این نمایشگاه شرایط خوبی را برای ورود متخصصان و مدیران شهری ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین المللی فناوری های نوین با مشارکت بخش خصوصی دایر شده است، تجربه نشان داده که هر زمانی که فعالیت ها را به دست شهروندان سپرده ایم با موفقیت روبه روبوده ایم بر این اساس در همه عرصه ها زمینه مشارکت فراهم شده تا از ثمرات خوبی آت برای شهر، شهروندان و مدیران شهری بهره مند شویم.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان، امور مشارکت شهرداری اصفهان تلاش های بسیاری داشت به گونه ای که در سال گذشته میزان جلب مشارکتها داخلی و خارجی بیش از ۲ برابر ۱۰ سال گذشته بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه پهن کردن فرش قرمز در زیر پای سرمایه گذاران و خارجی نمادی از  قدردانی از آنهاست، عنوان کرد: سرمایه گذاران کمک بزرگی به امور شهری همچون سر زندگی و مشکلات شهر می کند.

نصراصفهانی ادامه داد: به دلیل اینکه فضای سازی لازم را برای سرمایه گذاری ها انجام نداده ایم، سرمایه ها  به سمت بانک ها سرایز می شود لذا شهرداری باید این سرمایه ها را به سمت حوزه های فرهنگی و اجتماعی حرکت دهد.

وی با بیان اینکه باید وارد بازی برد - برد شویم و اعتماد افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند را جلب کنیم، خاطرنشان کرد: باید سرمایه گذاران همشهری به کمک مدیریت شهری بشتابند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید براینکه بیان اینکه انتظارات امروزه شهروندان بیش از گذشته است و در آمدهای شهرداری با توجه به رکود حاکم پاسخگویی انتظارات شهروندان نیست، ادامه داد: بودجه ای که امروزه در درست داریم نمی تواند پاسخگوی نیازهای شهروندان باشد از همین رو باید سرمایه گذاران به کمک شهرداری بیایند تا پروژه ها تسریع یابد همچنین پروژه هایی که از ضرورت های شهر است سریعتر اجرایی شود.

نصراصفهانی با تاکید بر اینکه درحوزه های حمل ونقل عمومی، قطارشهری، زیست محیطی، ورزشی و فرهنگی شرایط مناسبی را برای حضور سرمایه گذاران فراهم کرده ایم، گفت: به نمایندگی از همکاران در دوره چهارم و پنچم  شورای اسلامی فرش قرمزی را برای حضور سرمایه گذاران در شهر پهن می کنیم همچنین برای آنان شرایطی را فراهم می کنیم تا حرمت، کرامت و اموال سرمایه گذاران در شهرداری به خوبی صیانت شود.

وی افزود:  با شرایط ویژه ای که برای سرمایه گذاران درنظر گرفته شده آنان هیچ موقع از سرمایه گذاری در اصفهان پشیمان نمی شوند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان درادامه با بیان اینکه دهها پروژه به صورت مشارکتی در دست انجام و پروژه های بی شماری درگذشته انجام شده است، تاکید کرد: پروژه آکواریوم و شهر رویاها با مشارکت بخش خارجی در شهر برای شهروندان وگردشگران احداث شده است.

نصراصفهانی با اشاره به اینکه مقدمات اجرایی پروژه های مشارکتی زیست محیطی با مشارکت بخش خصوصی فراهم شده است، اظهار کرد: روزانه ۱۰۰۰ تن پسماند و زباله در شهر اصفهان تولید می شود لذا باید برای این مهم از تکنولوژی روز استفاده کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر گفت:‌ هزینه سرمایه گذاری در پروژه های زیست محیطی به گونه ای است که شهرداری اصفهان به تنهایی قادر به سرمایه گذاری نیست از همین رو شرایط بسیار مطلوبی برای حضور سرمایه گذاران در این حوزه فراهم است.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه های حمل و نقل نیز کمک سرمایه گذاران را لازم داریم، اظهار کرد: در خط یک قطار شهری نیز از کمک های سرمایه گذاران بهره مند شدیم و اکنون نیز برای خط دوم این پروژه مشارکت جدی سرمایه گذاران را نسبت به خط یک لازم داریم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در برنامه اصفهان ۱۴۰۰،  ۶ هزار میلیارد تومان برای جذب سرمایه و مشارکت بخش خصوصی پیش بینی شده است، گفت: همکاران درمدیریت مشارکت ها شرایط مناسبی را برای حضورسرمایه گذاران فراهم کرده اند از همین رو ما امیدواریم به مبلغ پیش بینی شده در برنامه اصفهان ۱۴۰۰ دست یابیم.

نصراصفهانی با اشاره به اینکه شهر یک موجود زنده است و دیگر نمی توانیم شهر را منتظر بودجه نگه داریم، گفت: باید با نگاه و برنامه ریزی جدید برنامه های خود را اجرا کنیم.

وی با تاکید براینکه در دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان زمینه اعتماد بیشتر به سرمایه گذاران را بطور حتم فراهم می کنیم، عنوان کرد: باید زمینه های بیشتری برای افرادی که سخنی برای گفتن دارند فراهم شود لذا از شرکت های داخلی و خارجی دعوت می شود تا شهر لبریز از بهترین ها باشد.

کد خبر 314403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.