پای خودروهای هیبریدی به اصفهان باز شد/تردد هزار خودرو در اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در شهر اصفهان یک هزار خودرو هیبریدی تردد می‌کند و می‌توان گفت پای این خودروها به شهر اصفهان باز شد.

به گزارش ایمنا، علیرضا صلواتی با اشاره به اینکه در حال حاضر استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی در دنیا سرعت بیشتری را به خود گرفته است، اظهار داشت: استفاده از این خودروها یکی از مصوبات اجلاس پاریس در حوزه محیط زیست است که همه کشورها باید به این موضوع ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در خودروهای هیبریدی ترکیبی از سوخت فسیلی و برق استفاده می‌شود، ابراز کرد: این مهم می‌تواند کمک قابل توجهی به احیای مجدد محیط زیست و به صفر رساندن آلودگی‌های زیست محیطی کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه ورود خودروهای هیبریدی و برقی به کشور آغاز شده است، تصریح کرد: سیاست ما حرکت به سمت استفاده از خودروهای هیبریدی و پاک است و برای این امر نیز تسهیلاتی را در نظر گرفته‌ایم.

صلواتی با تاکید بر اینکه مصرف سوخت خودروهای هیبریدی ۳۰ درصد خودروهای عادی است، اضافه کرد: مهم‌ترین چالش خودروهای هیبریدی قیمت این خودروهاست که تولید کنندگان این خودروها تسهیلاتی را برای خریداران فراهم ساخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای واردات خودروهای هیبریدی هزینه گمرک چهار درصد دریافت می‌شود، افزود: در شهر اصفهان یک هزار خودرو هیبریدی تردد می‌کند و می‌توان گفت پای این خودروها به شهر اصفهان باز شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در شهر اصفهان مجوز محدوده ترافیک به خودروهای برقی و هیبریدی صادر می‌شود، گفت: در طرح «ال ای زد» هم خودروهای هیبریدی و برقی برچسب آبی دریافت می‌کنند و در همه روزهای سال و روزهای آلوده امکان تردد دارند.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه قیمت هر خودروی هیبریدی از ۹۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: خوشبختانه در شهر اصفهان تقاضا رو به افزایش است و باید کارخانجات تولید داخل نیز پا را فراتر بگذارند و همراه با سیاست تکنولوژی دنیا پیشرفت کنند.

کد خبر 314390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.