وسعت اراضی بیابانی شهرستان آران و بیدگل ۳۸۴ هزار هکتار است

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: وسعت اراضی بیابانی شهرستان آران و بیدگل ۳۸۴ هزار هکتار است.

به گزارش ایمنا، حمید گل آرایی گفت: ۲۰۰ هکتار از کانون های فرسایش بادی در منطقه شمال سفید شهر این شهرستان طی ماه های آینده نهالکاری می شود.

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل اظهار کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح نهال کاری ۱۱ میلیارد ریال از اعتبارهای ملی است.

وی افزود: این عملیات در ادامه طرح نهال کاری منطقه کانون بحران شمال نصرآباد در سال ۸۵ انجام می شود و در اجرای آن تاکنون سه هزار و ۲۰۰هکتار جنگل دست کاشت تاغ و قره داغ در منطقه نصرآباد ایجاد شده است.
وی با بیان برگزاری مناقصه جهت واگذاری اجرای این طرح نهالکاری به بخش خصوصی، تصریح کرد: برای نهال کاری هر هکتار از اراضی بیابانی هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیون ریال نیاز است.
گل آرایی گفت: نهال های تاغ و قره داغ کشت شده در عرصه های بیابانی به مدت دو سال آبیاری و مراقبت می شود و بعد از دو سال طبیعی به رشد خود ادامه می دهند.
وی با اشاره به این که وسعت اراضی بیابانی شهرستان آران و بیدگل ۳۸۴ هزار هکتار است، افزود: حاصل عملیات بیابان زدایی و نهال کاری از سال ۴۹ تاکنون، ایجاد ۱۲۰هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی در این شهرستان است.
شهرستان آران و بیدگل با وسعت ۶۰۵ هزار هکتار، دارای ۱۰۳هزار هکتار کانون بحران یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و طوفان های ماسه ای کشور است. /

کد خبر 314341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.