به دنبال رفع دغدغه افراد توانخواه هستیم

یک سازنده خودروی حمل افراد توانخواه با اشاره به مشکلات حرکتی افراد توانخواه گفت: ما سعی کرده ایم با ساخت این خودرو یکی از مشکلات این افراد را رفع کنیم اما برای ساخت این خودرو به حمایت نیاز داریم.

به گزارش ایمنا، از دغدغه های امروزه افراد توانخواه به مسائل حمل و نقلی می توان اشاره کرد. محدودیت های حرکتی این افراد و همینطور نبود وسایل نقلیه مناسب برای تردد به سایر مشکلات این افراد اضافه کرده است.

اما یکی از غرفه های نمایشگاه فناوریهای نوین شهری، شرکتی است که توانسته این دغدغه را تا حدودی رفع کند. این شرکت توانسته با بومی سازی تکنولوژی خارجی وسیله نقلیه جابجایی افراد توانخواه و حتی در غالب تاکسی سرویس خدمات خوبی را ارائه دهد.

رسول اخلاقی پور مدیر عامل شرکت «صابران کوثر صفاهان» که خودش یکی از افراد توانخواه و از جانبازان دوران هشت ساله دفاع مقدس است می گوید: «افراد توانخواه با وجود تمامی مشکلاتی که دارند نمی توانند از خانه های خود به راحتی خارج شوند برای همین سعی کردیم وسیله ای بسازیم که این افراد بتوانند به راحتی از آن برای تردد استفاده کنند.»

این وسیله، یک خودروی «ون» است که با نصب بالابری با ارتفاع کم می تواند ویلچر افراد توانخواه را بلند کرده و درون همان ون قرار دهد که این کار با بازوان مکانیکی این وسیله صورت می گیرد.

اما اینکه این طرح مورد حمایت های سازمان ها مربوطه قرار گیرد یا نه موضوع مهمی است. «این طرح مورد حمایت های بهزیستی و شورای شهر البته به مقدار کم قرار گرفت حتی ما مجوز های لازم را از تاکسیرانی برای این خودرو گرفته ایم تا افراد توانخواه را جابجا کنیم.»

با این وجود تنها یک دستگاه از این خودرو آن هم به صورت آزمایشی ساخته شده است. اما برای تولید انبوه این خودرو نیاز به حمایت های سازمان های مربوطه البته به صورت جدی تر است. «تنها خواسته ما حمایت، حمایت و حمایت است.»

کد خبر 314300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.