نقش مهم رسانه در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی

بوئین میاندشت - فرماندار بوئین میاندشت گفت: فرهنگ سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی باید از طرف رسانه‌ها به یک اقدام ارزشمند ملی تبدیل شود ولی متاسفانه این امر به خصوص در رسانه ملی مورد غفلت واقع شده است.

ماشالله طحانیان زاده در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان بوئین میاندشت، با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار داشت: هدف از این نامگذاری حکیمانه رهبر معظم انقلاب جلب توجه مردم به یک ارزش خاص و نقطه مقابل آن یعنی یک مشکل است و همه مردم و مسئولان باید نکته نهفته در این نامگذاری ها را دریافت کنند و برای تحقق آن بکوشند.

دشمن به بهانه اقتصاد دین را به چالش کشیده است

فرماندار و  رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بوئین میاندشت با بیان این که امروز دشمن اصل نظام و انقلاب را هدف قرار داده و در موضوع اقتصاد و معیشت، دین را به چالش کشیده است، خاطر نشان کرد: حرف دشمنان این است که اسلام برای اقتصاد و معیشت مردم برنامهای ندارد در حالی که بیش از ۱۴۰۰ سال پیش پیامبر اکرم (ص)  فرمود "من لا معاش له لا معادله" و  حقیقت این است که دین با فقر همسویی ندارد بلکه اسلام به دنبال رفاهی است که عزت بخش باشد.

طحانیان زاده افزود:   ماچه بخواهیم و چه نخواهیم گرایش مردم به مصرف کالاهای خارجی در کشور وجود دارد و باید برای اصلاح این رویه فرهنگ سازی کنیم.

نقش مهم زنان در هدایت اقتصادی جامعه

نماینده عالی دولت در بوئین میاندشت ادامه داد: این فرهنگ سازی باید از طرف رسانهها به یک اقدام ارزشمند ملی تبدیل شود ولی متاسفانه این امر به خصوص در رسانه ملی مورد غفلت واقع شده است.

وی افزود: متاسفانه صدا و سیمای ما آن اندازه که برای چیزهای جزئی مثل خوراکی های فریبنده، انواع محصولات بهداشتی وآرایشی تبلیغ می‌کند نسبت به فرهنگ سازی برای تولید داخل و تشویق مردم به مصرف صحیح و اقتصادی کالاها توجهی ندارد.

  فرماندار بوئین میاندشت با اشاره به نقش موثر زنان در هدایت سیستم اقتصادی خانواده افزود: انتخاب و خرید لوارم منزل معمولا با نظر خانم‌ها صورت میگیرد و آفتی که متوجه این امر است  چشم و هم چشمی است.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری همایش هایی ویژه بانوان در این خصوص؛  بیان کرد: زنان به عنوان رکن اساسی منزل می توانند نقش تعیین کننده ای در بهبود اقتصاد خانواده و جامعه ایفا کنند بنابراین انتظار میرود به عنوان مدیران اقتصادی در منزل، نقش تاثیرگذاری در فرهنگ سازی و تصمیم گیری برای خرید و لوازم مصرفی داشته باشند و در این عرصه با جدیت ورود پیدا کنند.

لزوم توجه به سیاست های ابلاغی رهبری

 طحانیان زاده در ادامه به اهمیت سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است اشاره کرد و گفت: سیاست های ابلاغی ۲۴ گانه معظم له باید سرلوحه کار همه ما قرار گیرد.

وی تاکید کرد: این سیاست ها می طلبد که ظرفیت ها و پتانسیل‌های شهرستان روی این حوزه متمرکز شود و دستگاهای متولی با جدیت تمام نسبت به پیگیری اجرای آن ها اهتمام ورزند.

 فرماندار بوئین میاندشت افزود: این کار گروه اقتصاد مقاومتی شهرستان به منظور فراهم کردن مقدمات اجرا و تحقق سیاست ها و اهداف ابلاغ شده اقتصاد مقاومتی جهت رفع موانع و حمایت ازتولید و سرمایه گذاری و افزایش بهره وری و حرکت هرچه بهتر در مسیر توسعه برگزار در فواصل منظم تشکیل جلسه می دهد و مسئولان شهرستان لازم است سمت و سوی برنامه‌ها و سیاست گزاری های  خود را در راستای برنامه اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی پایدار در بوئین میاندشت به عنوان یک اولویت مد نظر قرار دهند.

توجه ویژه دولت به مشکلات روستاها

  نماینده عالی دولت در شهرستان با تاکید بر ظرفیت سنجی شهرها و روستاها در زمینه اقتصاد مقاومتی از مسئولان و روسای ادارات خواست تا در جهت رفع موانع و چالشهای پیش رو اقدام نمایند و گزارش عملکرد و برنامه ‌های خود را به صورت مکتوب به فرمانداری ارسال نمایند.

وی با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید درخصوص توجه و رسیدگی به مسائل و مشکلات روستاها، گفت:سمت وسوی سیاست فرمانداری توجه و رسیدگی به مشکلات روستاهاست که  این موضوع نه در شعار بلکه در عمل به اثبات رسیده است.

وی ادامه داد: از مجموع پروژههای افتتاح شده در سطح شهرستان طی سال های ۹۴ و۹۵ که ۱۶۱ پروژه بوده؛ ۹۲ پروژه سهم روستاهای شهرستان بوده است.

ضرورت توسعه گردشگری در شهرستان

طحانیان زاده در بخش دیگری از این گفتگو با بیان این که باید با آماده نمودن بستر های لازم، گردشگری شهرستان را رونق دهیم، با مروری بر مسائل و مشکلات حوزه گردشگری در شهرستان بر ضرورت تسریع در ثبت آثار تاریخی و گردشگری، مرمت و بازسازی آثار تاریخی، احداث موزه مردم شناسی و احیاء آیین ها و سنت های بسیار خوب گذشتگان و نیاکان این شهرستان تاکید کرد.

وی ادامه داد: آثار و بناهای تاریخی و گردشگری پیشینه و شناسنامه آن کشور به حساب می‌آید بنابراین حفظ و احیای آن ها وظیفه ای همگانی است.

فرماندار بوئین میاندشت با بیان این که  این دغدغه نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشورها وجود دارد، به رشد صنعت گردشگری در دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: خداوند را سپاسگذاریم که بعد از اجرای برجام که از افتخارات دولت و نظام و اوج دیپلماسی خارجی مسئولان به شمار می رود و با تأثیر مثبت لغو تحریم‌های ظالمانه شاهد افزایش روزافزون گردشگران خارجی ازاقصی نقاط دنیا به ایران اسلامی هستیم و این مهم می تواند در ارتباط و برقراری مستقیم فرهنگ ها و ملت ها اثرگذار باشد.

لزوم پاسداشت شهدا و ایثارگران

نماینده عالی دولت در بوئین میاندشت در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر لزوم پاسداشت شهدا گفت:  در شهرستان ۲۴ گلزار شهید وجود دارد که در مجموع ۱۴ گلزار شهید فاقد آب، ۷ گلزار شهید فاقد برق و ۸ گلزار شهید فاقد راه ارتباطی و آسفالت است.

فرماندار بوئین میاندشت خواستار مساعدت  مدیران اجرایی مرتبط با این حوزه برای تسریع در حل مشکلات  تامین آب و برق و راه ارتباطی شد.

طحانیان زاده در خصوص ارتباط با ساماندهی قبور مطهر شهدای گمنام در مرکز شهرستان گفت : مدیریت شهرستان هرساله در بحث اعتبارات تملک سرمایهای شهرستان مبلغی را به این منظور اختصاص میدهد و می‌طلبد که از طرف شهرداری و هیات امنا طرح جامعی از مقبره مطهر شهدای گمنام تهیه شود تا با تامین اعتبار مورد نیاز یک مجموعه کامل فرهنگی در مجاورت مقبره مطهر شهدای گمنام ایجاد شود.

 وی در پایان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۳میلیون و ۳۳۰ هزار ایثارگر در کل کشور تحت پوشش بنیاد شهید قرار دارد، تاکید کرد: این که برای حل مشکلات این حوزه تنها از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظار توجه و رسیدگی داشته باشیم،  منطقی نیست و همه مدیران باید در این ارتباط همکاری و مساعدت  لازم را داشته باشند.

کد خبر 314229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.