اتحادیه اروپا باید در مقابل سیاست های آمریکا مقاومت کند

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان تاکید کرد: اتحادیه اروپا باید در قبال سیاستهای آمریکا مقاومت کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، کمال خرازی پس از دیدار امروز با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران در رابطه با این ملاقات خاطرنشان کرد: گفتگوی صریح و شفافی داشتیم و در مورد مسائل برجام و نقض تحریم ها از سوی آمریکا گفتگو کردیم.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا باید در قبال سیاستهای آمریکا مقاومت کند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی همچنین درباره واکنش های غربی ها به پرتاب ماهواره اخیر ایران تاکید کرد: موشک ماهواره بر سیمرغ برای فرستادن ماهواره طراحی شده و چه معنا دارد که در این رابطه سه کشور بیانیه بدهند.

خرازی گفت: اتحادیه اروپا باید از بی اعتمادی بیشتر جلوگیری کند؛ البته خانم موگرینی هم پاسخ هایی داشت و برای همکاری درباره مسائل منطقه اعلام آمادگی کرد.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: مواضع آمریکا برای همه از جمله اتحادیه اروپا مشکل آفرین است. دامنه اختلاف بین اتحادیه اروپا و آمریکا در حال گسترش است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اروپایی ها نگرانی دارند از اینکه آمریکا چه خواهد کرد. نه تنها در مورد برجام بلکه در خصوص مسائل دیگر، امروز شاهد کنوانسیون پاریس بودید که ترامپ امضا کرد. دامنه اختلاف بین اتحادیه اروپا و آمریکا نه تنها بر سر مسائل ایران بلکه در خصوص مسائل دیگر در حال گسترش است.

کد خبر 314096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.