کاهش ۳ درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان اصفهان/تجلیل از ۶۰ هزار راننده قانونمند

جانشین پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه در شهر اصفهان ۳۵۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف با هدف کنترل سرعت، ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز، تخلف خط عابرپیاده، خط ویژه اتوبوس و محدوده زوج و فرد نصب شده گفت: در تیرماه ۹۶ بیش از ۱۴ هزار راکب موتورسیکلت بی‌کلاه ایمنی توقیف شد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، علیرضا جان‌نثاری در نشست خبری نیروی انتظامی با اشاره به کاهش تصادفات در تیرماه ۹۶ اظهار کرد: سه درصد تصادفات فوتی در جاده‌های استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به امور خدماتی پلیس راهور استان اصفهان عنوان کرد: از ابتدای تیرماه ۱۹هزار دستگاه تعویض پلاک، ۱۵هزار دستگاه تعویض پلاک موتورسیکلت، یک‌هزار و ۶۰۰ خودرو اسقاط و  ۲ هزار دستگاه خودرو هم به صورت وارداتی شماره‌گذاری شده‌اند.

نصب ۳۵۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف در اصفهان

جانشین پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اینکه در تیرماه امسال ۶۵ هزار خودرو از ابتدای سال تاکنون تعویض پلاک شده‌اند، بیان کرد: حدود ۳ هزار و ۱۵۵ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده که از این تعداد یک‌هزار و ۲۰۰ نفر رانندگان راکبان این موتورسیکلت‌ها فاقد گواهینامه بوده و به دادگستری معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان ۳۵۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف با هدف کنترل سرعت، ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز، تخلف خط عابرپیاده، خط ویژه اتوبوس و محدوده زوج و فرد نصب شده اذعان کرد: در تیرماه ۹۶ بیش از ۱۴ هزار راکب موتورسیکلت بی‌کلاه ایمنی توقیف و ۵۰ گواهینامه نمره منفی از رانندگان متخلف ثبت و ضبط شد.

صدور ۳۰ هزار گواهینامه در تیرماه ۹۶

جان‌نثاری با بیان اینکه در تیرماه سال جاری حدود ۵ هزار دستگاه موتورسیکلت ترخیص شدند، عنوان کرد: یکی از شرایط ترخیص موتورسیکلت‌ها داشتن کلاه ایمنی، مدارک و بیمه‌نامه است در غیر این صورت موتورسیکلت در توقیف می‌ماند .

وی با بیان اینکه در تیرماه حدود ۳۰ هزار گواهینامه صادر شده که شامل گواهینامه‌های موتورسیکلت، پایه یک، دو، سه و ویژه بوده است، افزود: بیش از ۱۷ هزار نفر در سطح ادارات، مهدکودک‌ها، مساجد و غیره آموزش قوانین راهنمایی ورانندگی دیده‌اند.

تجلیل از ۶۰ هزار راننده قانونمند

جانشین پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح تشویق رانندگان قانونمند با هدف  کاهش حوادث ترافیکی گفت: ۶۰ هزار راننده قانونمند مورد تشویق نیروی انتظامی قرار گرفته و از آنها در هفته ناجا تجلیل به عمل می‌آید، ضمن اینکه تاکنون ۱۲ هزار نفر راننده قانونمند در کلان‌شهر مشخص شده‌اند.

وی از برگزاری مراسم تجلیل از رانندگان قانونمند همزمان با هفته نیروی انتظامی در مهرماه سال جاری خبر داد و افزود: برخورد با رانندگان متخلف، راکبان موتورسیکلت فاقد گواهینامه و کلاه ایمنی، تردد کامیون‌ها در شهر، نصب دوربین در جاده‌های مواصلاتی استان و اجرای درست قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله اولویت‌های پلیس راهور استان اصفهان است.

کد خبر 314095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.