انتخاب سرمایه‌گذار احداث آزادراه اصفهان – شیراز در حوزه استان اصفهان

مشاور وزیر راه و شهرسازی و معاون ساخت و توسعه آزادراه‌هعای کشور گفت: آزادراه اصفهان- شیراز از سمت شیراز تا ایزدخواست در حال اجراست و سرمایه‌گذار در حوزه اصفهان از ایزدخواست تا اصفهان مشخص شده و در مرحله عقد قرارداد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در نشستی که با حضور معاون ساخت و توسعه آزاد راه‌های کشور، نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، فرماندارشهرضا و تنی چند از مسئولین استانی و محلی برگزار شد، نحوه احداث و عبور آزاد راه اصفهان – شیراز از شهرستان شهرضا مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، سیدحسین میرشفیع مشاور وزیر راه وشهرسازی و معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌های کشور درخصوص روند احداث آزادراه اصفهان – شیراز، گفت: در احداث آزادراه اصفهان– شیراز با رعایت اصول و ضوابط ساخت آزادراه سعی می‌شود تا با مطالعات انجام شده، این آزادراه در نزدیک‌ترین فاصله با شهرضا احداث شود تا شهرضا در حاشیه نرود.

وی بیان داشت: این آزادراه از سمت شیراز تا ایزدخواست در حال اجراست و تا شهریورماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و سرمایه‌گذار در حوزه اصفهان از ایزدخواست تا اصفهان مشخص شده و در مرحله عقد قرارداد است. با عقد این قرارداد و درپی آن اخذ مصوبه دولت و اجرای این پروژه، عملا کریدور تهران – اصفهان – شیراز کامل خواهد شد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس نیز با اشاره به خواسته‌های مردم شهرضا، گفت: یکی از دغدغه‌های مردم شهرستان عبور آزادراه اصفهان – شیراز از شهرستان شهرضا بوده که همواره به عنوان یک پتانسیل برای شهرضا محسوب می‌شده و با عبور این آزادراه از شهرضا بخشی از مسائل اقتصادی این شهرستان مرتفع خواهد شد.

سمیه محمودی، به حاشیه رفتن شهرضا را در این مسیر غیر قابل قبول دانست و افزود: چنانچه مقدور باشد و با رعایت اصول احداث آزادراه لازم است از پتانسیلی که برای این شهرستان به لحاظ قرارگیری در شاهراه شمال به جنوب کشور ایجاد شده کمال استفاده را ببریم و این آزادراه به موازات مسیر قبلی احداث شود.

محسن گلابی، فرماندار شهرضا نیز در این نشست با توجه به اشاره به خواسته مردم شهرستان مبنی بر عبور آزادراه با کمترین فاصله از شهرضا گفت: مردم شهرستان بر عبور این آزادراه از شهرضا اصرار دارند و خواستار تعریض جاده موجود هستند چرا که با توجه به کمبود آب و مشکلات کشاورزی موجود در منطقه عبور این آزادراه می‌تواند در اقتصاد شهرستان نقش بسزایی داشته باشد.

سید حسین میرشفیع، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در پایان با اشاره به خواسته نماینده مردم و فرماندار شهرستان بررعایت احداث آزادراه طبق اصول و قوانین تعریف شده برای آزادراه به منظور ایجاد ارتباط بین شهرهای بزرگ تاکید کرد وافزود: تلاش می‌شود با توجه به مطالعات انجام شده نسبت به ایجاد ارتباط در ورودی و خروجی شهرضا با این آزادراه اقدام کنیم و در ادامه از مشاور خواست تا طرح‌های دیگری را نیز مورد بررسی قراردهد تا ضمن رعایت اصول ساخت آزادراه، خواسته مردم نیزمورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 314052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.