درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها با حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود

لنجان_فرماندار شهرستان لنجان گفت: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر ورنامخواست ‌طی مدت گذشته تصمیمات خوبی را جهت اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی در سطح شهرگرفته‌اند و این نشان از تعهد بالای کارکنان شهرداری جهت خدمت به شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در آئین بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرداری ورنامخواست اظهار کرد: توسعه برنامه‌های عمرانی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام، ارتقاء کیفیت خدمات شهری، حمایت از حمل و نقل عمومی، توسعه آموزش و پژوهش، اصلاح ساختار سازمانی، برنامه‌ریزی بودجه، حمایت از طرح‌های درآمدزا و بخش خصوصی و کمک به تجهیزات شهری ۸ محوری است که در شهرداری‌های شهرستان لنجان همواره باید مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: شهرداری‌ها باید با اشرافیت کامل به قوانین و مقررات امور مردم را به سرانجام برسانند و تلاش کنند که این مهم به عدالت انجام گیرد از سوی دیگر شفاف سازی در برنامه‌های شهرداری را امری ضروری است چراکه دولت به نوبه خود حمایت هایی را از دستگاه های خدمت رسان به عمل می آورد اما عمده بودجه شهرداری ها باید درون زا باشد بنابر این هر میزان در برنامه‌ها با مردم به صراحت برخورد شود و آن‌ها با ارائه گزارش در جریان هزینه‌های این مجموعه قرار گیرند به همان میزان همکاری و هم یاری مردم نیز افزایش خواهد یافت.


فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: دولت یازدهم اهداف بلندی را برای رونق اقتصادی، توسعه روابط بین المللی و عمران و آبادانی کشور در همه عرصه‌ها و زمینه‌ها داشت و رکن موفقیت در همه‌ این عرصه‌ها توجه به منویات مقام معظم رهبری بود و قطعا این مهم محور دولت دوازدهم نیز خواهد بود.
وی اضافه کرد: مسئولان سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در راستای تحقق بخشیدن به شعار اقتصاد مقاومتی، باید با همکاری و همدلی برای رفع مشکلات اقتصادی، به پشتوانه‌ فناوری‌های نوین و مدیریت پیشرفته عمل کنند تا به دغدغه‌های معظم‌له در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانند و این مهم با مشارکت همه اقشار محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها با حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود، ادامه داد: نگاه ویژه به تقویت اقتصاد داخلی و رفع تنگناهای موجود؛ نیازمند تحرک گسترده‌ در تمامی بخش‌های کشور است، بنابراین می‌توان با عمل به مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی کشور را در مقابل تهدیدات اقتصادی مقاوم کرده و رونق روز افزون اقتصادی را برای کشور رقم زد.


سجاد عنوان کرد: شهرستان لنجان با پتانسیل بسیار بالا و دارا بودن تمامی امکانات موجود در کشور از جمله مجموعه‌ای از صنایع بزرگ و کوچک، صنایع نظامی، کشاورزی، گردشگری، دانشگاه‌ها و... جزء شهرستان‌های مطرح کشور است که با وجود مسائل و دشواری‌های مختلف توانسته‌ایم با همدلی، تلاش و تدبیر؛ برای مردم امید و آرامش فراهم کنیم و در سال جاری نیز با استفاده از این پتانسیل باید به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم.
وی خاطرنشان کرد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید_اشتغال نامگذاری شده است شهرداری‌های ۹ گانه شهرستان لنجان باید با سرلوحه قرار دادن این رهنمود ارزشمند خدمات بهتری را به مردم شریف شهرستان لنجان ارائه کنند و تهدیدات جدی موجود را با تلاش و حرکت‌های سازنده به فرصت مبدل نموده و در بخش عمران و آبادانی با فعالیت‌های جهاد گونه به سمت پیش‌رفت سوق دهند تا رضایتمندی روز افزون انان را شاهد باشیم.
فرماندار شهرستان لنجان مدیریت جهادی را راه رسیدن به اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی دانست و اذعان کرد: متاسفانه بودجه بسیاری از شهرداری‌های منطقه لنجان متکی به عوارض آلایندگی صنایع است و باید به این مهم توجه داشت، همان‌گونه که دولت تدبیر و امید در تنظیم برنامه بودجه به سمت کاهش وابستگی به نفت رفته است شهرداران شهرستان لنجان نیز باید به سمت کاهش وابستگی از عوارض ناشی آلایندگی و کسب درامدهای پایدار حرکت کنند.

وی یاداور شد: افزایش تعامل های بین المللی، انجام توافق هسته ای، کاهش نرخ تورم و توجه خاص به مشکلات زیست محیطی از جمله اقدام ها و شاخصه های عملکردی دولت تدبیر و امید در سطح کلان ملی بوده که این شاخصه ها در همه نقاط کشور از جمله استان اصفهان نشان دهنده کارنامه موفق دولت است.
سجاد تصریح کرد: با نگاهی گذرا به این کارنامه ۴ ساله دولت یازدهم می توان دریافت که توسعه زیرساخت های اقتصادی در بخش های مختلف در کانون برنامه ریزی و توجه مسئولان و کارشناسان بخش اقتصادی دولت قرار داشته است و برای بهبود وضعیت کشور و رسیدگی به وضعیت محرومان و اقشار ضعیف جامعه اقدامات زیادی انجام گرفته و در این مسیر به موفقیت های خوبی نیز دست یافته است.


وی اضافه کرد: امروز شهرهای ما چه در عرصه هزینه و چه در زمینه درآمد باید از روش‌های نوین استفاده کنند تا بتوانند خدمات بهتری را به شهروندان ارائه کنند تا رضایتمندی آنان حاصل شود از این جهت سیاست‌گذاری شهرداری های ۹ گانه شهرستان لنجان نیز باید به سمت توجه بیشتر به تامین مسائل زیرساختی و اقتصاد زیرساخت‌های شهری سوق داده شود.

فرماندار شهرستان لنجان تاکید کرد: از این رو سیاسیت‌گذاری شهرداری های شهرستان لنجان باید بر محورهایی همچون، خودکفایی شهرداری و کسب درآمدهای پایدار، حمل و نقل و ترافیک شهری، توسعه حوزه نفوذ و شهرسازی، تقویت اقتصاد گردشگری شهری و کاهش معضلات شهری، محیط زیست و آلودگی هوا برنامه ریزی شود.

سجاد در پایان با تقدیر از عملکرد درخشان شهرداری ورنامخواست در دوره چهارم در اجرای پروژه های عمرانی گفت: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر ورنامخواست ‌طی مدت گذشته تصمیمات خوبی را جهت اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی در سطح شهرگرفته‌اند و این نشان از تعهد بالای کارکنان شهرداری جهت خدمت به شهروندان است و با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر شهرداری ها اتمام پروژه های عمرانی در این شهر نشان از عملکرد جهادی شهرداری ورنامخواست دارد.

کد خبر 313895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.