جایگاه نخست استان اصفهان در ثبت املاک در سامانه سادا

استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان درخصوص ثبت املاک در سامانه در بین استان های هم‌سطح در جایگاه اول قرار دارد و در کل رتبه ۶ کشور را کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول زرگرپور درجلسه کارگروه فضاها و ساختمان‌های اداری استان اصفهان، با اشاره به گزارش مدیرکل اقتصاد و دارایی این استان در مورد پیشرفت ثبت املاک و اسناد دستگاه‌های اجرایی در سامانه «سادا» اظهار داشت: تعداد املاک ثبت شده در این سامانه به ۱۳ هزار و ۶۴۴ ملک رسیده و ثبت ۵ هزار و ۴۴۱ ملک نهایی شده است.

وی افزود: استان اصفهان درخصوص ثبت املاک در سامانه در بین استان های هم‌سطح در جایگاه اول قرار دارد و در کل رتبه ۶ کشور را کسب کرده است.

استاندار اصفهان با اشاره به همکاری خوب اداره کل ثبت اسناد استان اصفهان در تک‌برگی شدن اسناد، گفت: سازمان ها و ادارات کل جهادکشاورزی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، منابع طبیعی و آب‌خیزداری به ترتیب بالاترین میزان ملک را در استان دارند که در این سامانه به ثبت رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید تمامی املاک خود را در سامانه سادا ثبت کنند، خاطرنشان کرد: باید هرچه سریع‌تر سامانه تکمیل شود و از طرف دیگر باید راهکارهایی پیش‌بینی شود که دستگاه‌ها مجبور شوند هرچه زودتر به این موضوع ورود پیدا کنند.

گفتنی است؛ در این جلسه در خصوص درخواست‌های چند دستگاه اجرایی از جمله اداره کل دارایی استان، اداره کل اتباع، اداره ثبت اسناد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر فروش یا ساخت و همچنین خرید و تهاتر و تملیک و اجاره ساختمان‌ها و املاک بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

کد خبر 313890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.