توسعه شهری با مشارکت مردم تحقق می یابد

رئیس ستاد انتخابات اصلاح طلبان اصفهان گفت: توسعه فرایندی دارد که اگر مشارکت مردم در آن دخیل نباشد، در طرح های شهری، شهروند محوری معیار عمل نباشد، فقر و نابرابری از بین نرود و کیفیت زندگی مردم ارتقا پیدا نکند، صنعتی بودن معنایی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در همایش اصلاحات شهری و توسعه شهر اصفهان ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) اظهار کرد: منتخبان شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره پنجم باید با نگاه شهر محوری و پرهیز از گرایش های سیاسی، خدمت رسانی به مردم را الگوی خود در ادامه راه قرار دهند.

وی ادامه داد: هدفمندی و برنامه ریزی و تلاش برای اجرای برنامه ها باعث پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات شورای اسلامی شهر شد به طوری که در طول یک سال گذشته این امر با ابتکار عمل در جریان بود.

رئیس ستاد انتخابات اصلاح طلبان اصفهان عنوان کرد: توسعه به معنای واقعی، پیشرفت کشور در ساختارهای شهری نیست بلکه اینها همه ابزاری برای توسعه هستند. توسعه فرایندی دارد که اگر مشارکت مردم در آن دخیل نباشد، در طرح های شهری، شهروند محوری معیار عمل نباشد، فقر و نابرابری از بین نرود، کیفیت زندگی مردم ارتقا پیدا نکند، صعنتی بودن معنایی ندارد.

وی افزود: شهر با زبان بسته خود در حال صحبت است و شهروندان خردمند خود را  به یاری می طلبد.

نوروزی تاکید کرد: اگر همه ما مسئولیت پذیر نباشیم و انسانیت را مشترک تلقی نکنیم و برای حل مشکلات دیگران قدمی برنداریم، توسعه شهری محقق نشده است.

وی اضافه کرد: ما ناگزیر هستیم که مردم را به مشارکت دعوت کنیم و برای طرح های ملی و منطقه ای از نظر آنها بهره ببریم چراکه توسعه شهری باید مشروعیت داشته باشد و طرح های بزرگ به گونه ای اجرا شود که وجدان عمومی جامعه آن را بپذیرد.

 رئیس ستاد انتخابات اصلاح طلبان اصفهان بیان کرد: شهر، دارد ناله می کند از این که مردم در آن نقشی ندارند و از این مسأله گله مند است. مطمئن هستم که منتخبان شورای پنجم به این مسأله اهمیت می دهند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم همه با نگاه توسعه همگانی با شهر همراه شویم و به عنوان شهروندان شهر جهانی با او هم آوا شویم تا روز به روز شاهد شهر توسعه یافته ای عاری از فقر و نابرابری باشیم.

کد خبر 313870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.