آغاز به کار شورای پنجم در گرو اعلام ریاست جمهوری است/ شنبه تصمیم نهایی مشخص میشود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با اعلام رییس جمهوری و ابلاغ رسمی وزارت کشور به استانداری و فرمانداری ها زمان آغاز فعالیت شوراها در دوره پنجم معین خواهد شد.

به گزارش  ایمنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، رضا امینی با اشاره به برگزاری انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر در خردادماه سال 1392 اظهار کرد: از 13 شهریور ماه سال 92 شورای اسلامی شهر کار خود را آغاز کرد.
وی با بیان اینکه براساس قانون مدت دوره فعالیت شوراها چهار ساله است، ادامه داد: در انتهای سال 1395 مجلس شورای اسلامی به این دلیل که انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا یک ماه زودتر نسبت به سال 1392 برگزار شد و برگزاری این انتخابات در 29 اردیبهشت ماه سال 1396 صورت گرفت، پیشنهادی را با کاهش یک ماهه دوره فعالیت شوراها و اتمام فعالیت آنها برای 13 مرداد ماه به تصویب رساند و در دستور کار شورای نگهبان قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: براساس اطلاعاتی که از طریق مصاحبه آقای چمران، رئیس شورای شهر تهران و رئیس شورای عالی استان ها به ما رسید، گفته شده بود که براساس تایید مصوبه مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان، دوره فعالیت شوراها از این دوره به بعد 14 مرداد ماه خواهد بود و انتهای دوره 13 مرداد ماه چهار سال بعد خواهد بود.
وی اضافه کرد: با توجه به این موضوع برای اینکه این مصوبه نافذ باشد و توسط ریاست جمهور به وزارت کشور و از طریق وزارت کشور به استانداری های سراسر کشور و سپس به فرمانداری ها ابلاغ شود، ظاهرا یک تاخیر زمانی وجود دارد که برداشت از قانون به دو صورت است و مورد اختلاف نظر است.
امینی تاکید کرد: عده ای عنوان می کنند که چون باید پس از 15 روز از تایید شورای نگهبان و ابلاغ ریاست جمهوری بگذرد و این مصوبه نافذ  شود و شکل قانونی قطعی به خود بگیرد، عملا این دوره بعید است که آغاز دوره شوراها را 14 مرداد ماه بتوانند تلقی کنند و این به دوره ششم شورای اسلامی شهر و روستا تسری پیدا می کند.
وی با تاکید بر اینکه با ابلاغ رسمی وزارت کشور زمان آغاز فعالیت شوراها در دوره پنجم معین خواهد شد، افزود: اما ما منتظریم تا مراسم تحلیف ریاست جمهور در روز شنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شود و ایشان پس از برگزاری مراسم تحلیف اعلام می کنند که دوره شوراها چه زمانی به پایان می رسد و این در کل کشور ملاک نظر قرار می گیرد و شورای دوره پنجم نیز براساس اعلام قطعی ریاست جمهوری و ابلاغ وزارت کشور و ابلاغ وزارت کشور به استانداری ها و فرمانداری ها کار خود را آغاز خواهند کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به محضی که مراسم سوگند و تحلیف شورای اسلامی شهر در دوره پنجم در فرمانداری برگزار شود، همان روز باید برای مدیریت شهر و انتخاب شهردار اقدام کنند.
وی اظهار کرد: براساس قانون منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سه اقدام می توانند انجام بدهند که می توانند شهردار را در همان روز به صورت قاطع انتخاب کنند و یا اینکه تا انتخاب شهردار جدید، حکم سرپرستی برای شهردار فعلی بزنند و شهردار فعلی به صورت سرپرستی اداره شهر را انجام بدهند و یا اینکه از شهردار حاضر خداحافظی کنند و از ایشان تقدیر و تشکر کنند و یک نفر دیگر را تا انتخاب قطعی شهردار جدید به عنوان سرپرست انتخاب کنند و یکی از این سه راه را می توانند انجام بدهند و کار خود را با قوت و قدرت تمام انجام داده و به مردم خدمت کنند.

کد خبر 313845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.