بهره برداری از فاز اول شهرک سلامت با حضور وزیر بهداشت در روز خبرنگار

شهردار اصفهان از بهره برداری فاز اول شهرک سلامت با حضور وزیر بهداشت در روز ۱۷ مردادماه ۹۶ همزمان با روز خبرنگار خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی نژاد صبح امروز با حضور در برنامه صدای شهر همچون گذشته خبرهای خوشی که حاصل فعالیت شبانه روزی مدیریت شهری اصفهان است، برای شهروندان داشت.

وی در این برنامه رادیویی اظهارکرد: قطار هر هفته چندین افتتاحیه در ایستگاه شصت و ششم پروژه های زیست محیطی شهر اصفهان را با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد ریال افتتاح کرد.

شهردار اصفهان ادامه داد: در این ایستگاه تصفیه خانه تکمیلی پساب سپاهان شهر برای آبیاری عرصه های جنوبی اصفهان به بهره برداری رسید که می تواند نجات بخش فضای سبز جنوب شهر اصفهان باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه ها ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پساب تصفیه خانه سپاهان شهر بود که برای آبیاری فضای سبز شهر اصفهان با ظرفیت پمپاژ ۱۴۰ لیتر در ثانیه و با طول خط انتقال ۵ کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفت.

جمالی نژاد با اشاره به افتتاح ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پساب تصفیه خانه شاهین شهر و همچنین استفاده از پساب شمال شهر اصفهان گفت: این پروژه های بزرگ مشکلات آبیاری فضای سبز شمال و جنوب شهر اصفهان را تا حدودی برطرف می کند.

 وی اعلام کرد:  قرارداد سرمایه گذاری توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب شهر اصفهان به ازای واگذاری پساب به منظور توسعه فضای سبز شهر اصفهان به مبلغ ۲۳۸ میلیارد تومان میان شهرداری اصفهان و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز منعقد شد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری برای تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب شهر اصفهان در ازای واگذاری پساب بین شهرداری اصفهان و اداره آب و فاضلاب برای اولین بار در کشور انجام می شود.

پروژه نگین شهر مورد توجه فعالان اقتصادی

وی با اشاره به افتتاح طرح های شهرداری اصفهان در ایستگاه شصت و پنجم نیز اظهارکرد: در این ایستگاه مردم اصفهان شاهد رونمایی از پروژه های مشارکتی شهر بودند.

جمالی نژاد با اشاره به احداث پروژه نگین شهر، افزود: این پروژه با زیربنای ۲۱ هزار مترمربع در خیابان چهارباغ بالا با مشارکت شهرداری اصفهان و عمران مسکن ایران و شرکت های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان ساخته شده است.

وی ادامه داد: پروژه نگین شهر شامل مبلمان شهری و مجتمع تجاری اداری است که در نقطه حساسی از شهر قرار گرفته است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در پروژه نگین شهر، آورده شهرداری اصفهان زمین و عوارض و آورده سرمایه گذاران طراحی و ساخت بوده است، گفت: پارکینگ این مجموعه ۲۰۰ دستگاه خودرو را در خود جای می دهد.

وی خاطرنشان کرد: دفاتر اداری پروژه در طبقات بالا قرار دارند و موقعیت خاص این پروژه دفاتر کار بی نظیری را در اختیار فعالان اقتصادی قرار می دهد.

جمالی نژاد اضافه کرد: در این مجموعه ۱۲۳ واحد تجاری و ۱۳ مجموعه اداری پیش بینی شده است.

اجرای ۱۱۸۰ پروژه محله محور در شهر اصفهان

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه شهر اصفهان می تواند پیشتاز در پروژه های عمرانی باشد، گفت: در شهر اصفهان ۱۱۸۰ پروژه محله محور داشتیم و امروز نیز شاهد کلنگ زنی و افتتاح پروژه های عمرانی و خدماتی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان خواهیم بود.

وی ادامه داد: بنا داشتیم تا هفته ای یکبار پروژه های شهری اصفهان را افتتاح کنیم اما در حال حاضر با پشتکار، تلاش جهادی و جهش عمرانی هفته ای ۳ بار  افتتاح پروژه ها انجام می شود.

جمالی نژاد این نوید را هم به شهروندان اصفهانی داد که در کنار افتتاح پروژه های محله محور، پروژه های بزرگ شهری هم آماده بهره برداری هستند.

شهردار اصفهان از بهره برداری فاز اول شهرک سلامت خبر داد و گفت: فاز اول این پروژه عظیم در روز ۱۷ مرداد ماه سال جاری که مصادف با روز خبرنگار است، با حضور وزیر بهداشت افتتاح می شود و عملیات اجرای فازهای بعدی هم در بازه زمانی کوتاه انجام خواهد شد.

جمالی نژاد تصریح کرد: شهرک سلامت می تواند الگویی برای سایر سرمایه گذاری ها در بخش بهداشت و درمان باشد.

خط یک مترو ستون فقرات قطار شهری اصفهان

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: در راستای ساماندهی مشاغل شهری، پروژه های جنبی شهرک امیرکبیر طی چند روز آینده افتتاح می شوند و در روزهای پیش رو همچنین مردم شاهد افتتاح پروژه های استقلال، اشکاوند، پردیس هنر و پروژه های تفریحی در ناژوان خواهند بود.

شهردار اصفهان ادامه داد: کلنگ پردیس خانواده نیز به زودی به زمین زده خواهد شد.

جمالی نژاد یادآور شد: امروز آرزوی ۵۰ ساله شهروندان اصفهان مبنی بر راه اندازی خط شمال به جنوب مترو اصفهان برآورده شده زیرا خط یک قطار شهری اصفهان تکمیل شده و آماده مسافرگیری است.

وی اظهارکرد: در عین حال شهرداری اصفهان تفاهم نامه هایی را نیز منعقد کرده است که از جمله آنها می توان به تفاهم نامه خط ۳ و توسعه خط یک قطارشهری اصفهان بین شهرداری اصفهان و بنیاد مستضعفان اشاره کرد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: این تفاهم نامه برای عملیات اجرایی سازه تونل، پل و ایستگاه‌های توسعه خط یک از ایستگاه قدس تا مقابل دانشگاه صنعتی اصفهان به طول تقریبی ۵.۴ کیلومتر و احداث سازه تونل و ایستگاه‌های خط سه از میدان آزادی تا پایانه جنوب غرب اصفهان به طول ۸.۸ کیلومتر به امضا رسید.

جمالی نژاد خط یک قطار شهری را ستون فقرات قطار شهری اصفهان خواند.

وی همچنین اعلام کرد: تفاهمنامه همکاری شهرداری اصفهان با بنیاد مستضعفان جهت احداث پروژه عظیم شهربازی شرق اصفهان امضا شد

کد خبر 313842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.