۵۷۵۰  زائر اصفهانی امسال  راهی حج تمتع می شوند

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: امسال تعداد ۵۷۵۰ زائر و ۲۱۴ نفر از عوامل اجرایی در قالب ۴۱ کاروان از استان اصفهان به حج تمتع مشرف خواهند شد.

غلامعلی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری ایمنا اظهار کرد: از مجموع ۴۱ کاروان اعزامی، تعداد ۲۲ کاروان مدینه قبل و تعداد ۱۹ کاروان مدینه بعد خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه اعزام زائران از روز پنجشنبه ۱۲ مردادماه سال جاری آغاز می شود، گفت: ساعت اولین پرواز ۵ و ۵۰ دقیقه صبح روز پنجشنبه به مقصد مدینه منوره انجام می شود.

مدیر سازمان حج و زیارت استان اصفهان تصریح کرد: تمهیدات ویژه برای اعزام زائران خانه خدا انجام و هماهنگی های لازم با فرودگاه شهید بهشتی اصفهان انجام شده است.

وی با بیان اینکه بار زائران باید ۴۸ ساعت قبل از زمان پرواز تحویل فرودگاه شهید بهشتی شود، افزود: حضور نمایندگان حج و زیارت و بیمه در طول انجام پرواز ها جهت رفع مشکلات احتمالی در فرودگاه، از جمله تمهیدات ما خواهد بود.

زاهدی یادآور شد: در طول عملیات های پرواز در فرودگاه، استقرار تیم پزشکی و اورژانس و همچنین اجرای طرح تکریم زائر جهت کمک به زائران ناتوان را اجرا خواهیم کرد.

وی در ادامه توصیه هایی به زائران در فرودگاه اصفهان داشت و گفت: زائران خانه خدا باید سه ساعت و نیم قبل از زمان پرواز در فرودگاه حاضر باشند، نظم و انضباط در فرودگاه را رعایت کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان همراه نداشتن مواد ممنوعه که از قبل به زائران اعلام شده، عدم همراه داشتن هر گونه داروها و مواد مخدر که منجر به عدم اعزام زائران می شود را از دیگر نکاتی برشمرد که باید مورد توجه حجاج قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: اگر تاخیر احتمالی در زمان پروازها اتفاق افتاد، زائران خونسردی خود را حفظ و با مسؤلان هواپیمایی همکاری کنند.

زاهدی یادآور شد: زائران در عربستان هم باید توجه بیشتر به معنویت این سفر الهی، پرهیز از ایجاد هر گونه حساسیت عقیدتی، سیاسی و اجتماعی، کمک به افراد ناتوان و کهنسال، رعایت شئونات و حجاب اسلامی در طول سفر، عدم فیلمبرداری از اماکن زیارتی و ممنوعه، همراه داشتن مچ بند الکترونیک در طول سفر را مد نظر قرار دهند.

وی به زائران توصیه کرد از بازارگردی و خرید اجناس خارجی در عربستان خودداری کنند چرا که فروشگاه شاهد در فرودگاه اصفهان آماده ارایه محصولات ایرانی به عنوان سوغات است.

مدیر کل حج و زیارت استان اصفهان اضافه کرد: حجاج بیت الله الحرام حتی الامکان لپ تاپ همراه خود نبرند و اگر ضروری است، لپ تاپ آنها حاوی اطلاعات نباشد، حتی تلفن های همراه خود  را نیز از وجود اطلاعات شخصی پاکسازی کنند.

کد خبر 313616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.