لزوم مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن/نماز جمعه سنگر محکم شیعیان است

چادگان - دبیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: دشمن امروز در جبهه فرهنگی وارد عمل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان در گردهمایی اعضای ستاد نماز جمعه و مدیران ادارات شهرستان چادگان که به مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور برگزار شد، اظهار کرد: به برکت نظام اسلامی و پاسداشت خون شهدا نماز جمعه در بیش از ۹۰۰ نقطه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان این که حمایت از این میراث عظیم وظیفه تمام مسئولان است، عنوان کرد: نماز عبادی و سیاسی جمعه سنگری عظیم برای جامعه شیعه برای نمایش اتحاد مسلمانان و بستری برای ارتقای آگاهی عمومی است.

صالحیان افزود: مباحث نماز جمعه هم مصلحت دین و هم مصلحت دنیای مردم را در برمی گیرد، بنابراین نماز جمعه علاوه بر برکات معنوی که برای جامعه دارد، موجب به حداقل رساندن آسیب های اجتماعی جامعه نیز می شود.

وی خاطر نشان کرد: ائمه جمعه وظیفه بسیار خطیری بر عهده دارند و یکی از کارهای ضروری و مهم آنان پرداختن به اندیشه‌های فقهی زمان غیبت امام معصوم(ع) برای مردم است.

صالحیان ادامه داد: در دنیای امروز هجمه‌های فرهنگی و خطر های فضای مجازی بنیان خانواده‌ها را متلاشی می‌کند.

وی با بیان این که دشمن امروز در جبهه فرهنگی وارد عمل شده است بر لزوم هوشیاری مردم و مسئولان برای مقابله با تهاجم فرهنگی تاکید کرد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان بیان کرد: هر اندازه افراد به سمت دین گرایی، خداگرایی و معنویت حرکت کنند، ‌ از میزان بزهکاری در جامعه نیز کاسته می شود.

وی ادامه داد: نماز جمعه هدیه‌ای الهی به مسلمانان و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در زمان غیبت ولی عصر(عج) واجب است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان با بیان این که ائمه جمعه از ملامت هیچ ملامت‌گری در گفتن حقایق نباید بترسند، تاکید کرد: نماز جمعه علاوه بر آن که ذکر و یاد خداست حافظ منافع دینی، ملی و اسلامی نیز هست.

حجت الاسلام صالحیان  به لزوم توسعه مصلی ها برای برگزاری بهتر و منسجم تر نماز جمعه تاکید کرد و افزود: در حال حاضر، ساخت  ۲۰ مصلی در شهرستان های استان اصفهان دنبال می‌شود که بعد از اتمام این پروژه ها، شهرستان هایی که مصلی ندارند در اولویت قرار خواهند گرفت.

وی هم چنین از پرداخت اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال از طرف شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان جهت تکمیل ساختمان دفتر امام جمعه شهر چادگان خبر داد و بر لزوم تعامل مسئولان برای افزایش زمین مورد نیاز این ساختمان تاکید کرد.

وی افزود: در راستای تعمیر سرویس‌های بهداشتی مسجد جامع چادگان که محل اقامه نماز جمعه است، مصالح سیمانی  از استان تأمین خواهد شد و مابقی نیز از اعتبارات و همیاری شهر انجام می‌شود.

لازم به ذکر است در این مراسم امام جمعه شهر چادگان، فرماندار چادگان و جمعی از مسئولان شهرستان نیزحضور داشتند.

هم چنین در بخشی از این مراسم از ۳۵ نفر از اعضای ستاد اقامه نماز جمعه و فعالان این ستاد، توسط حجت الاسلام صالحیان مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 313597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.